Lofsan svarar, Träning, Videobloggar

Så håller du formen i sommar – träna utan redskap

Jag bloggar inte bara här hos Allt för föräldrar, jag svarar även på frågor i rollen som träningsexpert. Jag svarar alltid på era frågor här i bloggen eller i kommentarsfältet men det är bättre om era frågor hamnar på frågesidan istället så är det fler som hittar dem.

Jag skriver ofta artiklar om olika ämnen inom träning och hälsa och nu har min andra artikel om sommarträning publicerats hos Allt för föräldrar. Jag har satt ihop ett träningspass där du väljer nivå efter din egen kapacitet. Du kan köra 1,2 eller 3 varv. Är du vältränad: sikta på 60 sekunder på varje övning första varvet. Artikeln i sin helhet hittar du HÄR. Där visar jag alla övningar på bild men exklusivt för er bloggläsare visar jag övningarna på film här nedan. Den första artikeln i serien handlar om sommarträning för gravida. Jag har också publicerat ett blogginlägg med filmer på alla övningar.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Lina 10 juli, 2011 at 22:35

    Du tränar ju sjukt mkt, och kroppen e ju gryyymt! Men vad äter du? Och hur mkt äter du egentligen? Gissar du måste ha r’ätt bra energiförbränning 😉 Vore kul m ett sånt inlägg 😉 Hur mkt hinnr du sova??? Du bloggar ju sent och uppe tidigt o tränar 😉 beundrar dig 😉 Ha en skön kväll, kram Lina

    [Svara]

  • Svara Elin 11 juli, 2011 at 09:20

    Tack för ännu ett inspirerande inlägg! Jag har sökt tillbaka i bloggen för att lägga upp en SMART-plan. Är så tacksam för Dina superbra tips så TACK TACK TACK! Jag ska köra dom här övningarna idag, ser framemot det! Ha en fantastisk semester!
    Sommar hälsningar, Elin.

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Tack ska du ha!!! Lycka till och berätta för mig hur det går!

    [Svara]

    Elin Reply:

    Jag sprang 30 min och sen satte jag igång loopen med övningar. SHIT! Jag var inte kaxig efteråt kan jag säga. Jag har en del att träna upp, saxhoppen var så jobbiga och spring-plankan kändes konstig, men övning ger färdighet så nu har jag någonting att jobba på.
    Det var kul men jobbigt. Jag körde bara 20 sekunder på varje övning med 10 sekunders vila mellan, och så 2 varv. Jag har en bra iPhone-app till det 😀

    Som Du skrev, i augusti kommer jag orkar 3 varv, 60 sek, 45 sek och 30 sek. Bra mål att jobb mot 🙂

    Ha det bäst!

    [Svara]

  • Svara Johanna 11 juli, 2011 at 20:22

    Satt och funderade lite på sommarträning och hur jag ska lägga upp den när inte SATS finns. Toppen med tips och inspiration. Jag kommer köra gärnet och varva dessa med diverse distanslöpning och ibtervaller. Ha toppen med familjen på semestern kram kram

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Kul!

    tack detsamma!

    [Svara]

  • Svara Michelle 23 juli, 2011 at 23:18

    Vi är en familj som bokat resa till OBC och googlade på hotellet då hamnade vi på din hemsida. Superfin och trevlig. Tack för dina inlägg och tips. Klickade på din länk om sommarträning och blev inspirerad. Skrev ner dina övningar på en lite postit och körde igång imorse för första gången. SÅ himla kul! Passade mig och min man vill också ge det ett försök. Kul att kunna variera sin träning och väldigt smidigt att man bara knallar ut från huset och kan köra igång. 1h gruppträning blir oftast 1,5 – 2h med restid och div inskolning på tex MiniSats etc. Nu behöver jag inte ta onödig tid från familjen under semestern, bara kliva rakt ut i naturen. ME LIKE! Känner i kroppen, främst ryggen att jag har tränat. 🙂

    Vill önska dig och din fina familjen en fortsatt trevlig semester. Ser fram emot nya inlägg.

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Åh vad roligt! Det blir jag jätteglad över att läsa!

    Ni kommer att älska OBC! Jag planerar redan att återvända till våren.

    Välj kategorin videobloggar så finns det fler övningar filmade eller sök på Lofsan på You Tube så finns det träningsklipp.

    Hoppas du fortsätter läsa!

    [Svara]

  • Lämna kommentar