Lofsan

Ryggläge

I helgen som var började jag känna att det drog obehagligt i nacken. Det kändes som en begynnande nackspärr men det bröt aldrig ut på riktigt. Sen har veckan gått, jag har mer eller mindre ont varje dag. Varje kväll har rygg och nacke gjort lite mer ont och på morgnarna har har jag haft svårt att lyfta huvudet från kudden.

Smärtan har gjort mig lite nedstämd, jag har inte kunnat träna men bitit ihop utan problem på jobbet. I morse var det riktigt dåligt men jag gick till gymmet men en Ipren i kroppen och kunde jobba på förmiddagen. Men för varje timme av torsdagen som gått har jag fått mer ont och strax innan lunch kunde jag knappt röra mig utan att känna som knivhugg i ryggen. Till och med att prata gjorde så ont att jag nästan grät.

Jag blev tvungen att avboka resten av dagens kunder och lyckades få en tid till en naprapat. Han behandlade med mycket värme, elstimulering på musklerna som krampar och ”råkade” släppa på tre låsningar i bröstryggen som small som en pistol. Jag har en överrörlig bröstrygg som jag skulle behöva träna upp men det är lättare att se till att andra tränar ”småmuskler” än att göra det själv. Jag har fått en inflammation i skulderbladsmuskulaturen och musklerna strejkar.

Jag kunde hasa mig hem tre kvarter och lägga mig i sängen. Jag är beordrad vila över helgen, till att börja med ska jag bara ligga ner för att minska trycket på diskarna, men det fungerar bara till viss del då jag har workshop med hemmaträning på lördag. Tills dess hoppas jag vara smärtfri!

Hans kunde hjälpa mig att hämta barnen vid 15 och sen åka tillbaka till sin konferens han är moderator på eftersom jag inte kan ens lyfta huvudet från kudden just nu. Som tur är är våra barn självständiga och tycker om att mysa i soffan efter förskolan så än så länge klarar vi oss. Snart kommer Hans hem och tar barnen.

Imorgon har jag PT-kund, massage och ansiktsbehandling inbokad så jag vill verkligen kunna stå på benen. Tills dess ligger huvudet tungt på soffkudden och jag försöker att undvika rörelser som gör ont så gott det går. Det jobbigaste är dock vad detta gör för mitt humör. Jag vill inte känns mig nedstämd! 🙁


Försöker peppa mig med att titta på semesterbilder. Förra sommaren var vi på Kreta på Sunwing Makrigialos Ocean Beach Club. Sixten hade kritvitt kort hår.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

17 Kommentarer

  • Svara Hans Renman 29 november, 2012 at 17:33

    Det är OK att vara lite nere ibland.
    Du är snart på banan igen.

    [Svara]

  • Svara Agneta 29 november, 2012 at 17:39

    Pronaxen 500 mg x 2 i 7-10 dagar för inflammationen. Hoppas det blir bra snart. Själv opererat ett vidrigt smärtsamt diskbråck förra torsdagen. Hopp om liv nu

    [Svara]

    Agneta Reply:

    Blev inte riktigt klart. Punkt fattades

    [Svara]

    Agneta Reply:

    Av ngn anledning faller en del av min text bort… Lycka till iaf!

    [Svara]

  • Svara Gunilla 29 november, 2012 at 18:22

    Krya på dig! Jag vet vad smärta gör för humöret och det är inte kul. Men vila nu så att det får läka! Det kommer definitivt bättre dagar och känslan att komma igen efter att ha varit nere är grym! Kram från mig!!

    [Svara]

  • Svara Alfva 29 november, 2012 at 18:24

    KRAM

    [Svara]

  • Svara Åsa i Falun 29 november, 2012 at 20:07

    Åh, stackare! Var rädd om dig och vila så länge det behövs, annars kommer det surt efter igen. Vila vila vila! Styrketankar!

    [Svara]

  • Svara Veronica 29 november, 2012 at 20:19

    Ajaj, krya på dig! Har själv något liknande och det drar ner humöret…Hade precis kommit i ordning med mina axlar och nacke efter att ha sett dina tokbra övningar på tv4, sen slog det till i nacken för en vecka sedan. Hoppas du blir bra snart!

    [Svara]

  • Svara Emelie 29 november, 2012 at 20:39

    Krya på dig och hoppas att det inte blir långvarigt!
    Kram

    [Svara]

  • Svara elin 29 november, 2012 at 20:59

    Puss min älskade syster! Krya på dig!

    [Svara]

  • Svara Karin FitnessochHälsa 29 november, 2012 at 21:03

    Jobbigt! Krya på dig och hoppas att det släpper snart!

    [Svara]

  • Svara Sara 29 november, 2012 at 21:24

    Kram

    [Svara]

  • Svara Jessica Falk 29 november, 2012 at 21:26

    Gumman då! Tycker synd om dig. Testa min kiropraktor Jenny Johansson på Kungl. Tennishallen. Hon är magisk! Kram till dig.

    [Svara]

  • Svara Caroline 29 november, 2012 at 21:50

    Usch inte kul med problem disk o rygg, krya på dig! Skickar en hälsning att du inspirerar mig mycket, födde barn för 6,5 månad sedan och kör stenhårt med kombo av dina övningar o tabataintervaller! Synd att det är så långt till Stockholm 😉
    Man måste få vara nere ibland, då blir man extra taggad när man kommer tillbaka!

    [Svara]

  • Svara Anneli 29 november, 2012 at 22:49

    Krya på dig….vart och provtränat på Rosa Skrot ikväll, väldigt trevligt gym.

    http://lifeincerise.wordpress.com
    Om ni undrar hur det ser ut på Rosa Skrot

    [Svara]

  • Svara Camilla - Millasträning 29 november, 2012 at 23:30

    Aldrig kul när kroppen strejkar – än mindre när man har den som ”verktyg” i jobbet.
    Krya på dig! Kram

    [Svara]

  • Svara Hanna N 30 november, 2012 at 13:16

    Krya på dig, kram !

    [Svara]

  • Lämna kommentar