Lofsan

Rörlighets- och balansträning

Dessa övningar passar dig som vill öka rörligheten i höftleden, fotleden, bröstryggen och axelleden. Balansmomenten gör att även coremuskulaturen tränas. Satsa på ett lugnt och metodiskt tempo i rörelserna, ingen stress.

Välj ut en eller två övningar och lägg till i din vanliga träning eller gör alla fyra som komplement till ett konditionspass!

Jag har långt i från perfekt teknik i vissa av övningarna men även solen har fläckar. 😉

Använd en träkäpp eller övningsstång som inte väger nånting, lätta vikter. Det är balans och känslan av stabilitet som är viktigast.

Om du som är stel och/eller har dålig balans förbättrar de kvaliteterna kommer du också få bättre resultat av både styrketräning och konditionsträning. Sedan gör en bra hållning underverk för din utstrålning, oerhört viktigt!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Kommentarer

  • Svara Stina 1 juli, 2011 at 22:51

    Bra att du påminner om rörlighetsträning – jag kommer INTE ner så djupt när jag gör de övningarna…

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Bara att ta fram moppskaftet och träna! 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar