Lofsan

Röhnisch Success vecka 2

Vecka 2 av Idas och min löparskola Röhnisch Success är klar och vi startar i dag vecka 3. Det tar mellan 14 och 21 dagar att etablera en ny vana så du är precis i fas på väg mot en ny träningsrutin om du har följt träningsplaneringen. För många av er är det kanske ovant att fokusera så noggrant på just en sak eller ett område men faktum är att ju mer specialiserad du är i din träning, desto större utveckling kan du räkna med. Självklart ska vi träna varierat och mångsidigt, både för vår motivations skull och för att minska skaderisken men i bland är vi splittrade i vårt träningsfokus och så blir det varken hackat eller malet. Ge ett nytt fokus eller träningsområde 12 veckor så kan du räkna med att både bli mycket bättre prestationsmässigt och få bättre självförtroende. Det självförtroendet kan du ta med dig till ett nytt fokusområdet för nästkommande 12 veckor och för varje 12-veckorsperiod så blir du riktigt bra på en sak så efter ett år har du blivit riktigt vass på 4 områden.

1148896_380127682130144_5944453063831493173_nBild från Bettys grymma kettlebellworkshop. Snacka om att hon är grenspecifik i sitt träningsfokus och satsning i kettlebellsporten!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Kommentarer

  • Svara Daniel Richter 8 april, 2014 at 06:25

    Kan inte annat än hålla med.

    För egen del satsar jag på att kvala till SM i styrkelyft, och tränar därför väldigt snävt och grenspecifikt sedan ett år tillbaka.

    Det i kombination med att söka efter gränsen för högsta gångbara träningsdos gör att man flörtar med skaderisken.

    [Svara]

  • Svara Dina 8 april, 2014 at 08:42

    TACK TACK , för inspirationen!!!
    För första gången i mitt liv är 35 år, har jag sprungit i hela 20 minuter utan att stanna, vilken känsla!!! jag bara flög, så befriande, lite som i Forrest Gump!

    [Svara]

  • Lämna kommentar