Lofsan, Röhnisch Success

Röhnisch Success – vecka 1

Ida och jag kör en onlinecoachning inriktad mot löpning i ett koncept som vi kallar Röhnisch Success. Detta är ett träningsupplägg där man själv väljer distans; 5 eller 10 kilometer och sen tränar man utifrån hur snabb man är i sitt utgångsläge. Vi har nu kört den första veckan av sex och det är över 3500 tjejer som är igång med sin löpträning. Den första veckan har bestått av två intervallpass och ett långsammare och längre pass. Är man ovan att löpträna tre pass per vecka så kommer det att bli tufft att köra sex veckor på raken. var nogrann med att äta ordentligt efter passen och skala bort den andra träningen. Fokusera på en sak i taget!

Nu drar vi igång vecka 2, anmäl dig HÄR om du vill ha passen direkt till din mail, annars kommer de på Röhnisch Success-bloggen också.

Stort lycka till!

DSC_0246

 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

7 Kommentarer

  • Svara Jessica 31 mars, 2014 at 12:30

    Åh, jag vill också! Är jättepepp på att ta tag i löpträning igen. Dock är jag gravid och fick restriktioner om bl.a. fysisk aktivitet i v. 12. Verkar nu återställd i kroppen avseende det bekymret, men känner ändå att det kanske är dumt att börja löpträna mitt i graviditeten. Får ha det att se fram emot till nästa vår & hoppas då på nya sådana här träningsupplägg 🙂

    [Svara]

  • Svara Rosi Nossborn 31 mars, 2014 at 15:34

    Hej!
    Jag kör på förra årets program för att ha som mål att springa 10 km. Men jag kan inte hitta sista veckans upplägg (v.6)? Det vore trist att springa alla veckor och så finns inte sista veckans program med. Eller ligger det där men det är bara jag som inte ser?

    Jätte härligt upplägg och bra pass, jag blir super taggad! Tack! /Rosi

    [Svara]

  • Svara Anna 31 mars, 2014 at 16:48

    Skala bort annan träning skriver du, menar du att man inte ska köra styrka alls under dom hör 6 veckorna ?

    [Svara]

  • Svara Ia 31 mars, 2014 at 16:56

    En liten fråga, hur brant ska backen vara? Svårt att hitta en bra backe som är 60sek lång. Tar nog löpbandet och lägger en lutning på 6-7 . Kan det bli bra?

    [Svara]

  • Svara Marie Olsson 31 mars, 2014 at 20:39

    Hej!
    Är anmäld och tänkte köra igång nu med en veckas släpning, när ni kör v 2 börjar jag med v 1. När jag anmälde mej läste jag om testet med att springa 12 min och se hur långt man hunnit och därefter välja färg på programmet. Programmet för v 1 fanns på samma sida. Nu hittar jag inte den infon! Skulle vilja ha den, välja färg och starta med v 1 denna vecka. Kan ni hjälpa mej?
    Mvh,
    Marie

    [Svara]

    Linnéa Reply:

    Maria, du kan hitta den infon på adressen nedan om du bläddrar ner!

    http://www.rohnischrunningschool.se/?tag=rohnischsuccess

    [Svara]

  • Svara Inger 31 mars, 2014 at 22:26

    Hej,
    Jag startar denna vecka med 1.
    För jag var så himla förkyld förra veckan.
    Tack för jätte bra tips på övningar och löp program.

    / inger

    [Svara]

  • Lämna kommentar