Röhnisch Running School

Röhnisch Running School


Det är många som har väntat, nu drar vi äntligen i gång en ny omgång av löparskolan!

Många tjejer vill bli bättre på att springa, kanske lite snabbare, mer uthålliga eller helt enkelt bara lära sig uppskatta löpning som träningsform.
Det tyngsta på ett löppass är ofta att helt enkelt öppna dörren. Men när fötterna väl rör på sig utomhus är känslan skön, och njutningen efter ett löppass är nästan alltid oslagbar. Syftet med Röhnisch Running School är att ge deltagarna ett effektivt träningsupplägg där varje minut i passet ska kännas meningsfullt. Genom att följa våra pass varje vecka i 6 veckor kommer du som är van att springa milen känna dig både starkare och snabbare. Om 10 km ännu är för långt för dig har du nu den bästa möjligheten att med våra tips och träningsscheman lyckas både bli uthålligare och få ökad motivation till din löpträning. Bromsa gärna dig i början, även om du är sugen på att träna mer. Vi vill hellre att du lyckas nå dina mål om 6 veckor än att du går ut för hårt och blir överansträngd så genomför ett pass i taget och jobba långsiktigt.

Upplägget består av fyra pass i veckan; tre löpning och ett styrka. Vilka pass du ska köra denna vecka hittar du på Röhnisch blogg. Filmer för alla övningar som du kan välja bland när du sätter ihop dina styrkepass hittar du på vår youtube.

Stort lycka till!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

11 Kommentarer

  • Svara Maria 16 september, 2013 at 20:08

    Jag har hoppat på 5 km-utmaningen. Den får bli starten på mitt försök att lära mig springa. Första passet är gjort! 🙂

    [Svara]

  • Svara Suzette 16 september, 2013 at 20:40

    Detta ska jag följa! Ska springa iform loppet på 5 km på söndag och behöver peppas när det gäller löpningen 🙂

    [Svara]

  • Svara Sofie 16 september, 2013 at 20:47

    Hej, jag blev mamma för andra ggr för ca 5 mån sedan. Gick till gymmet idag för första ggr på många år, jag var peppad o tyckte det skulle bli kul att få ett program som var formad efter mina förutsättningar o svagheter men kommer hem grymt besviken… Jag kan verkligen inte detta med träning efter graviditet men vet iaf att man ej ska göra situps men vad rek. Gyminstruktören? Jo, situps! Så nu känner jag mig lika lost i vad o vilka övningar jag ska träna som innan…. Trodde att alla som är PT kan sätta upp ett program för nya mammor. Kan jag få några tips av dig vad ska jag tänka på mer än att jag inte får göra situps? Förstår om du ej har tid eller vill då du ju får betalt för att svara på dessa frågor i vanliga fall… Kram

    [Svara]

  • Svara Maria 17 september, 2013 at 07:33

    Hej Sofie!

    Du kan söka i Lofsans arkiv till höger på ” Lofsan svarar” Där finns det lite frågor och svar om just situps efter graviditet. Sedan har hon massor med filmklipp du kan titta på där hon visar övningar för magen. Litet tips bara 🙂

    /Maria

    [Svara]

  • Svara Maria 17 september, 2013 at 07:34

    Till vänster ska det vara. 😉

    [Svara]

  • Svara Sofie 17 september, 2013 at 09:26

    Tack Maria! Har hittat massor med bra tips i arkivet! Var så otroligt frustrerad när jag kom hem från gymmet igår… Men nu har jag en annan fråga : Är det något man ska tänka på, några övningar man ska undvika, pga amning?
    Och en fråga till 😉 : Jag är så otroligt svag i landryggen, har inte kunnat springa eller jogga efter förra graviditeten utan att fått grymt ont i ländryggen dagen efter. Några övningar som kan rekommenderas?
    Tack på förhand
    /Sofie

    [Svara]

  • Svara malin 17 september, 2013 at 14:56

    Hej! Var hittar jag styrkeövningarna?

    [Svara]

    admin Reply:

    Ser du youtubeklippet? Det är vårt konto med alla filmer.

    [Svara]

  • Svara Bea 17 september, 2013 at 15:33

    Det här ska jag absolut hoppa på och börja med!! Kommer passa mig perfekt som verkligen vill bli bra på löpning!!:)

    [Svara]

  • Svara Ylva 17 september, 2013 at 21:13

    Wihoo! Första passet genomfört! Kul med en utmaning och pepp i löpträningen! 🙂

    [Svara]

  • Svara Mars. Och jag börjar springa. | Lisa & livet från den ljusa sidan 5 mars, 2014 at 22:13

    […] faktiskt så har jag tänkt haka på löparskolan Röhnisch Running School som Ida och Lovisa kör ihop med Röhnisch. Jag hoppas att sträckan det ska siktas mot blir längre än en mil (men […]

  • Lämna kommentar