Lofsan

Pushups med knäindrag i planka och rodd på bosuboll

[videofyme id=”603404″ width=”480″ height=”270″]

Här är två övningar som är superbra för att bygga upp en stark bål. När du drar in knäet ska resten av kroppen vara helt stilla och ryggen rak, ej i svank. När du sitter på bollen så är det viktigt att dra in naveln mot ryggen så att det inte blir som en limpa på magen där naveln putar.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Maria 22 augusti, 2012 at 12:17

    Hej!
    Den där ”limpan” du pratar om… 🙂 Jag har nog fortfarande en liten delning kvar sedan förlossningen, mycket har försvunnit redan tack vare många plankor!
    Men ovanför naveln och neråt (lodrätt) så är det som en liten avlång bulle när jag spänner magmusklerna. Inte om jag står, utan om jag gör plankan, halvsitter som du gör i denna video, osv.

    Finns det risk att man alltid kommer att få dras med delade magmuskler? Det har ju trots allt blivit mycket bättre för mig. Och skinnet, är det vanligt att det drar ihop sig också fortfarande över ett år sedan den andra graviditeten?

    Ha en bra dag!

    [Svara]

  • Svara Therese 22 augusti, 2012 at 17:09

    Tack för ännu en grym övning, nu har jag en massa bra på lager till mörka höstkvällar. 🙂

    [Svara]

  • Svara Lotta 22 augusti, 2012 at 18:01

    Vad heter redskapet du använder dej av, finns det att köpa för privatpersoner, har inte sett någon i de affärer jag går i?
    Mvh Lotta
    Ps Tack för en underbar blogg! DS

    [Svara]

  • Lämna kommentar