Lofsan

Pulsad benträning med filmade övningar

Efter långa dagar med massa PT-kunder i gymmet är jag sällan pepp för att köra ett eget träningspass. Egentligen borde det vara en riktigt bra inspirationsboost med tanke på hur alla tjejer jobbar 100% med träningen men samtidigt är det en urladdning för mig också. Jag kan nästan inbilla mig att jag också tränat när vi highfivar efteråt. 🙂

Ett sätt för mig att se till att träningen blir av ändå är att boka träningsdejter och idag var det Hans tur. Vi startade passet med 20 minuter kondition och sedan körde vi ett kortare benpass med 500 repetitioner. Vi körde fem övningar med 40 repetitioner på varje övning, 30, 20 och 10. Det är så lite vila som möjligt mellan övningarna och varven.

Dagens fem övningar:

Utfall med kettlebell under benet
Raka marklyft
Balansburpees på bosuboll
Utfall bakåt med nudd i golvet
Tåhävningar på steplåda (är inte med i filmen)

Detta är ett pass med mycket puls, något jag älskar! Balansburpees är en ny favorit som kräver både kondition och bålstabilitet.


Balansburpees är övning 3 i filmen.


Varierade min frukost idag med en hel avocado och tomat på knäckebröd. Pimpade kvargen med fruktyoghurt och Axas nya müsli med frukt i.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

7 Kommentarer

  • Svara Suzette 25 september, 2013 at 07:25

    Balansburpees ser rolig och spännande ut!

    [Svara]

  • Svara Johanna Rapp 25 september, 2013 at 12:35

    Balansburpees var en ny övning för mig så jag var tvungen att prova den på dagens benpass, kul övning! Tack för tipset 🙂

    [Svara]

  • Svara Therese 25 september, 2013 at 14:33

    Vad äter du mellan frukosten och lunch eftersom du äter ganska tidigt ?
    Jag äter ofta två frukostar då jag börjar dagen med havregrynsgröt med kanel och blåbär kl 6. Sen tränar mellan 7-8 och äter igen vid 9 2 ägg och knäckebröd.

    [Svara]

  • Svara Anna 25 september, 2013 at 17:24

    God frukost…
    Jag brukar köra på denna frukost:
    gröt mjölk, ägg, och macka
    Då mår man kalas bra!

    [Svara]

  • Svara mari 25 september, 2013 at 19:44

    Förstår jag det rätt om jag säger, att ni körde 40 reps på varje övning, sedan 30 på varje, 20 på varje osv osv..?!

    [Svara]

    admin Reply:

    Jepp!

    [Svara]

  • Svara Josefine 26 september, 2013 at 08:44

    Vilket roligt pass! Testade nyss men körde vanliga burpees i brist på bosuboll. En fråga bara om hur du räknar reps på övningar när man jobbar med ett ben i taget: räknas ett utfall på varje sida som en eller två reps?

    Din blogg är för övrigt faktiskt bra och inspirerande! Det jag framför allt uppskattar är att du förmedlar träningsglädje och låter bli dieter och liknande. Och jättebra övningstips!
    Kram

    [Svara]

  • Lämna kommentar