Lofsan

Problemlösning

Jag är bra på att hitta lösningar på problem, ofta så hinner något inte ens bli ett problem innan jag har skapat en lösning. Jag har alltid varit sådan men jag tror att man också kan träna upp förmågan att se möjligheter och inte motstånd.

Jag brukar snabbt kunna identifiera människor om de är lösningsorienterade eller om de återkommande ofta kommer att komma med förklaringar till varför saker inte blir gjorda.

På det här temat filmade Baxter och jag idag tre varianter av knäböj som man kan göra tillsammans med sitt barn. Antingen så säger man att man inte kan träna hemma för att man inte har några redskap, eller så går man och köper några billiga hantlar eller så langar man upp sitt barn på ryggen. Det finns olika sätt att lösa ett problem på. 🙂

Ha en fin fredagskväll!


Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara Josefine 8 augusti, 2015 at 13:44

    Hej! För mig laggar videon så den fastnar med bilden mitt i första varianten av knäböj och ljudet fortsätter men sprakar.

    [Svara]

  • Svara Lotta 9 augusti, 2015 at 09:55

    Hej, har precis hittat till din blogg. Gillar den! På lördag ska jag springa ett Halvmarathon. Men under kommande vecka är schemat späckat så jag oroar nig lite för maten och undrar därför om du har något tips på smoothie eller liknande som man kan ta med dom två kvällar det blir sent innan jag kan äta middag. Tipsa gärna eller hänvisa till tidigare inlägg om det finns gällande mat veckan innan lopp. Tack på förhand! C

    [Svara]

  • Svara Johanna 10 augusti, 2015 at 15:03

    Hej!
    Jag håller helt med dig! Det finns såååå många ursäkter.. Alla har tid för att träna. Det handlar bara om prioriteringar. Och som du säger att se lösningar och inte problem och motstånd. Jag är hemma med min 11-månaders dotter. När jag ser att hon börjar bli trött på dagen för att sova. Byter jag om för att vara beredd att köra ett pass ute, hemma eller på balkongen. Hon sover endast 30 min så det gäller att vara förberedd med ett träningsupplägg. På 30 minuter hinner man absolut med ett bra pass.
    /http://healthbyjohanna.com

    [Svara]

  • Svara Sofia 10 augusti, 2015 at 15:04

    Hej och tack för all grym pepp och inspiration!

    Du verkar alltid glad och positiv! Finns något dom utmanar den sidan hos dig?

    Funderar också på hur du tänker kring alkohol och träning?

    Tack igen!

    / Muskel-Fia

    [Svara]

  • Lämna kommentar