Träning, Vi föräldrar, Videobloggar

Poolhäng på olika sätt, filmade övningar

I morse körde Marlene och jag en svettig powerwalk upp mot bergen medan gräbsen och männen hängde vid poolen på Aloha Hill. Utsikten är helt fantastisk och träningsinspirationen superhög här. Jag drömde till och med i natt att jag sprang ett marathon. I och för sig genom en rundbana på barnens förskola med barnens pedagoger som vägvisare (hjälp mig tolka den drömmen tack!).

När Marlene och jag kom tillbaka till poolen körde vi ett 12-minutersblock med styrka för bålen. 20 sekunder per övning, 10 sekunder vila mellan varje övning, 6 varv.

Övning 1: Benlyft i sidoplanka vänster sida
Övning 2: Magliggande bensplit
Övning 3: Benlyft i sidoplanka höger sida
Övning 4: Båten med rundan rygg och enarmsöppning

Sedan blev det poolhäng på ett annat mer passivt sätt om man säger så.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Anna . P 25 oktober, 2013 at 08:00

    Älskar älskar dina video-inlägg! Det ger mig så mycket inspiration, pepp & vilja så du anar inte! 🙂
    Så tusen tack för dem! Det är hit jag återvänder när jag känner mig oinspirerad & seg. Men alltid kommer jag på något roligt att träna, å dessutom känner jag mig i trygg i övningen, för jag ser ju hur den ska utföras!

    Hoppas ni får en riktigt njutbar helg!

    [Svara]

  • Svara mari 25 oktober, 2013 at 11:17

    inte dumt att göra detta vid poolen =)

    [Svara]

  • Svara Teresia Devenyi 25 oktober, 2013 at 14:04

    Lyxigt värre med träning och sol & bad, med familjen!!
    Bra blogg..

    [Svara]

  • Lämna kommentar