Lofsan

Playitas 2015 med Topphälsa

 Efter en riktigt lång resdag som egentligen känns som två stycken eftersom vi kom fram hit till Playitas på Fuerteventura klockan 15 börjar vi nu avrunda dagen.
 
 Vi åkte ut till Arlanda igår eftermiddag för att få lite humanare morgon innan avresan. Clarion på Arlanda är perfekt på det sättet: jättebra restaurang och fina hotellrum precis vid Skycity och en grym frukost redan från 05 på morgonen.
 
 Med på den här resan är min pappa, barnens morfar alltså, Sixten, Baxter och Hans. Tom skulle ha följt med också men han fick inte ledigt från skolan så vi sparar hans resa till ett senare tillfälle för Playitas är fantastiskt för en 13-åring. Vi firade fars dag igår kväll med middag på Clarion och laddade järnet för den grymma veckan vi ska ha på Playitas.
 
 Barnen har varit väldigt uppspelta i flera dagar men nu när vi är på plats, de har kunnat bada massa i poolen och rekat barnklubben inför morgondagen så har de lugnat ner sig lite.
 
 Vi har haft välkomstmöte med alla gäster nu, ätit middag och medan Hans nattade gräbsen så lyssnade jag på min coachkollega Christer Skoog och hans föreläsning om när han och ett gäng cyklade från kust till kust i USA i våras. Så inspirerande!
 
 Imorgon drar mitt riktiga träningsschema igång med två stycken löppass, det är över 170 gäster med på resan som Topphälsa anordnar! Så himla roligt!
 
 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara Emma 13 november, 2015 at 10:13

    Hej Lovisa! Hoppas du har det kanon i värmen 🙂 Jag gillar din blogg och er träningspodd väldigt mycket, du inspirerar mig massvis!! Jag har alltid tränat, men nu är det så att jag är nybliven mamma och undrar hur du skulle rekommendera att träna magen efter förlossningen? Jag har tex läst på ett ställe att plankan är jätte bra, och på ett annat ställe att man absolut inte ska göra plankan! Svårt att veta vad man ska lyssna på! Jag måste stärka upp bäckenet och bålen för att kunna börja löpträna igen! Ska springa Göteborgsvarvet i maj. Blir så glad om du vill hjälpa mig! Kram Emma

    [Svara]

  • Svara Emma 13 november, 2015 at 13:55

    Hej Lovisa! Hoppas ni har det bra i värmen 🙂 Jag älskar din blogg och er träningspodd! Väldigt inspirerande! Jag har tränat i väldigt många år, ganska hårt de två senaste. Nu är jag nybliven mamma och undrar hur jag ska träna upp magen på bästa sätt efter förlossningen. Jag ska springa Göteborgsvarvet i maj, så måste stärka bäckenet och bålen innan jag börjar löpträna! Vilka övningar är bäst att börja med? Har läst både att plankan är jättebra och att den inte alls är bra! Svårt att veta vad som stämmer! Skulle bli super glad om du ville ge mig tips! Kram Emma

    [Svara]

  • Svara Emma 13 november, 2015 at 13:57

    (Såg nu att jag skrivit två gånger, trodde inte att den första blev skickad!)

    [Svara]

  • Svara Emma 17 november, 2015 at 22:42

    Fantastiskt att höra att ni respekterat skolan. Det är de inte många som gör!

    [Svara]

  • Lämna kommentar