Lofsan

Platt mage

Den överlägset vanligaste frågan jag får är hur man får platt mage, magrutor osv. Jag svarar alltid samma sak:

-du behöver ha koll på kosten så att du ligger lägre i intag än vad du gör av med
-du behöver konditionsträna så att du får bättre kondition
-du behöver stärka upp dina yttre och framförallt inre magmuskler
-du behöver ha bra gener som gör att fettet på magen minskar och att dina magmuskler blir tajta och får lite mer volym

Vill du ha tips på en svårare och roligare magövning där du bara behöver göra några stycken innan du blir trött kan du titta på klippen nedan. Det gör inget om du sparkar upp så länge du håller emot på vägen ner.

Supersetta med någon annan magövning direkt efter till exempel inrullning på pilatesboll som jag har visat tidigare.

Orkar du bara en eller två i början gör det inget. Gör många omgångar istället.

Morgonträning en lördag i juli är fantastiskt. Hela dagen och en hel helg att göra massa roliga saker på sedan!


Nu drar vi till landet!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Lina 9 juli, 2011 at 21:20

    Åh! Du är en pärla! Tack för dina tips!
    Om du bara visste vilken inspiration du ger en! Toppen!

    Jag såg i ett tidigare inlägg att även du äter pizza 🙂 Hur ser annars dina kostvanor ut?

    Ha det toppen!

    [Svara]

  • Lämna kommentar