Lofsan, Träning, Videobloggar

Pilatesboll som nivåhöjare

[videofyme id=”582021″ width=”480″ height=”270″]

Jag går igång på övningar som går att avancera. Vanliga styrkeövningar blir av en helt annan kaliber när man står på knä på en pilatesboll istället för att stå på marken. Gör man dessutom en ensidig övning blir balansmomentet och engagemanget av muskulaturen i bålen extra stort. Ju hårdare pumpad boll desto lättare är det att hålla balansen. Hans är lite för tung på en för mjukt pumpad boll som ni ser men ni fattar poängen. Bicepscurl, axelpress, hantellyft åt sidan och hantelcirklar är övningar som är lämpliga att köra på pilatesboll men testa balansen först helt utan hantlar.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Hanna 27 juli, 2012 at 12:01

    Bara att pumpa upp bollen där hemma då! 🙂
    En snabb fråga, jag ser att ni använder syskonvagn. Har ni stor användning för den? Funderar på hur högt upp i åldern en syskonvagn kan behövas…

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Sixten fyller 3 år nästa vecka och vi använder syskonvagn varje dag.

    [Svara]

  • Lämna kommentar