Lofsan

Pigga ben

Jäjj! Hemma från löppasset och positivt överraskad!

Jag stretchar aldrig, inte ens efter marathonet i lördags. Jag jobbar med att bygga upp en jämnstark kropp där kroppen löser problem själv. En kort bröstmuskel är oftast mer effektiv att åtgärda genom att stärka ryggen, eller så är bröstmuskeln kort just för att den är för stark i relation till ryggen för att ge ett exempel.

Därmed inte sagt att jag inte jobbar med rörlighet för det gör jag i alla pass men framförallt tillsammans med styrka, som dynamisk rörlighet.

Jag sprang dagens pass i barfotaskor för att locka fram ett mjukt steg som är bra för mina muskler och leder, lite kaxigt kanske men ändå helt klart genomförbart. Under de första 4 kilometerna stramade det lite i högra vaden och det kändes som att någon höll händerna runt benet men när jag drog på farten i 1-minutersintervallerna så märktes vaden knappt.

Vi körde 10 stycken snabba 1-minutare med 1 minut gång mellan varje. Kanske mitt favoritpass. Efteråt kände jag mig stark, återhämtad och kanske har jag fått blodad tand för fler långa lopp. 😉


Ser ut som att jag har jättearmar!


Fick bra draghjälp på farten av den här snabba killen.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

10 Kommentarer

  • Svara Helena 4 juni, 2013 at 17:41

    Ska han springa Helsingfors?
    Tufft att köra intervaller redan idag! Jag har mjukstartat med sim och cykel. Nu ska jag ut å testa min nya tri.cykel 🙂
    /Helena

    [Svara]

    Hans Reply:

    Helsingfors, Helsingborg, Helsingör, Hälsingland… Någonstans blir det.

    [Svara]

    Helena Reply:

    H som i Hans! Lycka till!
    /H

    [Svara]

  • Svara Frida 4 juni, 2013 at 18:00

    ”Ser ut som jag har jättearmar!” – Men det HAR du ju! Du har ju massa muckler. 😉

    [Svara]

  • Svara Paulina 4 juni, 2013 at 19:29

    Supersnygga armar!!!

    [Svara]

  • Svara Saras Träningblogg 4 juni, 2013 at 20:26

    Ojoj, är du redan igång!! Grymt jobbat!! Du ser ju galet stark ut! Men det är du ju med 😉

    [Svara]

  • Svara Liv 4 juni, 2013 at 21:29

    Härligt att det kändes bra att köra så här snart efter ett maraton!

    Jag här en fråga, jag har problem med en axel vilket gör att jag inte ska belasta den alltför mycket. Jag vill gärna göra övningar som stärker bålen på liknande sätt som plankan- finns det någon annan övning som ger samma effekt men är snällare mot axlarna?

    Tack för din fina blogg!

    [Svara]

  • Svara Nina 5 juni, 2013 at 09:21

    Tack för en inspirerande blogg! Intressant att du nämner det där med att stretcha. Jag har sen förr alltid lärt mig att man måste stretcha. Men jag ser aldrig någon på gymmet som stretchar längre. Majoriteten bara duschar och åker till jobbet direkt efter de styrketränat. Är det inte bra att stretcha, även om man vill bygga på muskelmassan?

    [Svara]

  • Svara Elin Maria 5 juni, 2013 at 11:44

    Wow, jag är otroligt imponerad av din fysik! Du har en fantastisk bredd, och dessutom springer du intervaller två dagar efter ett maraton. De snygga armarna ska vi inte snacka om…

    [Svara]

  • Svara FörortsPappan 5 juni, 2013 at 18:23

    Det här med stretchning är svårt att veta. Ibland hör man ju ”har du någonsin sett en kenyan stretcha?”. Men kanske gör de det i smyg för att inte avslöja sina hemligheter tänker jag då 🙂

    Helsingborg marathon är jag anmäld till, du kanske ska köra med?

    [Svara]

  • Lämna kommentar