Lofsan, Träning

Parträning

Dagar som denna njuter jag av att leva ihop med en människa som har valt samma livsstil som jag. När barnen somnade efter en väldigt intensiv dag med fotboll och farmor och farfar så bytte Hans och jag om till träningskläder och körde ett intervallpass löpning. Att leva ihop med någon som prioriterar träning lika högt som en själv gör att träningen blir lättare att genomföra plus att träningen blir så mycket roligare när man kan dela de med någon. Dessutom tror jag att det är bra för romantiken att träna tillsammans. Det sammansvetsar.

Jag har tidigare levt i relationer där jag inte kunnat dela varken träning eller bra mat med den andra personen och det har slitit på relationen. När jag läser om personer som klandrar sina sambos för att de prioriterar träning för högt eller partners som inte stöttar sina sambos och köper hem onyttigt trots att hen inte vill det kan jag tycka att det är synd. Man ska hjälpas åt när någon har satt upp ett mål och föra en dialog så att det fungerar bra för alla i familjen och att alla är tillfreds med sin vardag.

Dagens pass:

5 min joggning som uppvärmning
6 omgångar (á 4 minuter) tabataintervaller med 20 sekunder löpning och 10 sekunder gång, ingen vila mellan omgångarna. Hans är snabbare än vad jag är på kortare sträckor men jag är uthålligare.

Hemma i trädgården följde bålstyrka och axelstyrka med pilatesboll, kettlebells och gummiband. Filmer kommer såklart som inspiration till er!


Min bästa träningskompis

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara ellenojag 19 juli, 2012 at 17:44

    Fina ni <3
    ja det är nog sant det där.. därför jag och A funkar så bra ihop, för både är så ointresserad av träning.. fast nu tyckte jag han nämnde något om att han skulle börja träna, shit undrar hur det här ska sluta!

    Härligt att ha er i Skåne, hör av er när ni är lite mer på vårt håll!!
    puss o kram

    [Svara]

  • Svara Johanna 19 juli, 2012 at 18:23

    Trevlig semester ni verkar ha 🙂 jag fick mon dotter för 5 månader sen och har kört ordentligt med pös kan sen dess, har inga delade magmuskler men är ändå rädd att få ”putmage ” tror du att det är okej att börja lite lätt med crunches?

    [Svara]

  • Svara Lilla bebis - tränande mamma 19 juli, 2012 at 18:31

    Ja vist är det så! Så glad att jag och min sambo delar lika med träningen:)

    [Svara]

  • Svara Andréa 19 juli, 2012 at 20:24

    Ja, annars skulle våra liv vara ännu mer fyllda av pussel. Visst är det meckigt när två personer ska kunna träna upp mot tio timmar i veckan, men eftersom vi just är två med samma behov blir det så mycket lättare. Och ibland kan man ju ta med barnet/barnen på träningen!

    [Svara]

  • Svara T 19 juli, 2012 at 22:31

    Hej !Tusen Tack för en fantatisk blogg.
    Har precis ändrat min livstil och börjat träna. 3 veckor in och magmusklerna känns rejält redan (är smal) men hur får man dem att synas?Hur är det med bollträning, är det effektivt? Ska man kombinera bollen med hantlar och löpning eller vad är bäst?Vore tacksam för svar. Tack igen

    [Svara]

  • Lämna kommentar