Lofsan

Optimalt

Jag läste i en tidning att när triathleten Lisa Nordén ska tävla på hemmaplan så bor hon ändå på hotell för att inte behöva fundera något på sånt som inte har med hennes tävling att göra, typ slänga sopor. När jag i kväll ska springa Vårruset så har jag varit uppe hos Baxter en gång i natt, lämnat hemmet 06.30, jobbat i gymmet med PT-kunder från 07-16 och nu är jag hemma för att se till att barnen får käk. Optimal uppladdning. 🙂

Vädret ikväll, strålande sol och 20 grader bådar gott. Jag gillar att springa i värme. Vi är ett gäng från Rosa Skrot som ska springa loppet, men inte i tidtagningsklassen så jag ska försöka regga min egen tid. Det är inte bara för resultatets skull jag springer men det är roligt att kunna jämföra tider och se att jag lyckas bibehålla formen trots att jag tränar betydligt mindre nu än när jag var föräldraledig. Jag vill alltid kunna springa 10 km på 45 minuter och 5 km på 21:30. Hög lägstanivå liksom.

Kom gärna fram och säg hej om du också är ute på Vårruset, vi är vid F-skylten från 18 och framåt, hela Rosa Skrot-gänget.


Dagens outfit som snart byts till shorts. Röhnischkläder, Gococostrumpor och nya pjucks.


Merrell Vapour är mina nyaste barfotasko. Den påminner om en blandning mellan mockasin och sockiplast. Jag springer inte i dessa men jobbar i gymmet och kör en del riktigt tung benträning bl.a. utan stöd i foten.


När jag kom hem blev jag utropad på terrassen där Sixten och Baxter ville visa sin bensinstation de byggt. Mycket stolta.


Blivande ingenjörer kanske.


Sixten själv ville föreviga bygget. Komplicerad anläggning.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara Anna 28 maj, 2013 at 16:32

    Hej Lofsan,

    Jag har några frågor som jag hoppas
    du kan hjälpa mig med.
    Har fått barn nr 2 nu som snart är
    2v. gammalt.
    Har börjat promenera 1h om dan nu men
    tänkte köra i gång med 2h/dag.
    Jag bara är så konfunderad med det här
    med maten när man ammar.
    Är det OK att dra ner på kolhydrater till
    t.ex middagen?Äter mörkt bröd,pasta,
    ris,potatis.
    Eller vilka kolhydrater är bra att få i sig
    när man helammar?
    Till frukost blir d mörkt bröd med ost å
    kalkon.Kesella m bär å lite kaffe m mjölk.
    Till lunch äter jag t.ex lasagne m sallad
    lr liknande med kolhydrater.
    Mellis blir d 2protein pannkakor som e
    gjort på 2ägg,2msk havregryn å 1 banan
    men d blev jag inte mätt på idag så gjorde
    lite fiber havregryn men känner mej ändå
    inte mätt :/
    Så jag undrar vad du kan rekommendera
    till en helammande mamma?
    Och är det farligt att gå ner 1kg i veckan
    om man äter bra å rör på sig?
    Har c.a 12kg att gå ner.
    Vill att bebis ska må bra, d är såklart
    prio ett.
    Slutligen undrar jag om det är OK att göra
    utfall?Haft en bra graviditet men vill gärna
    komma i form igen.
    Tack för en otroligt bra å läsvärd blogg.
    Hälsn Anna

    [Svara]

  • Svara Saras Träningblogg 28 maj, 2013 at 20:17

    Kul!! Bättre väder än vi fick här i Göteborg, ösregn och 9 grader 😉 Men jäklar i havet vad snabb du är 😀

    [Svara]

  • Svara Anna 29 maj, 2013 at 13:21

    Vad grym du är!!!

    Lisa har ju lite mer press på sig, hon är elitidrottare och lever på att tävla och prestera bra så jag förstår att hon vill infinna sig i en bubbla innan tävlingen. Det är inte klokt hur bra tränad hon är också. När hon tog silver i OS förra året sprang hon milen på 33 min efter att ha både simmat och cyklat! Det kallar jag bra kondition 🙂

    [Svara]

  • Svara sophie 29 maj, 2013 at 13:50

    Hej Lofsan!
    Jag undrar om du skulle kunna tipsa om bra sport bh:ar? 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar