Lofsan

Om framtiden

Jag är en person som har svårt att leva i nuet. Jag är väldigt mån om att alltid ha roliga saker inplanerade framåt i tiden att se fram emot. Jag jobbar varje dag med att lära mig njuta av ”Här och Nu” men det känns ofta att jag är född sån här och att det är svårt att förändra mig.
 
 Symtom för min hets att alltid blicka framåt är till exempel min besatthet av att skriva checklistor över saker att genomföra och framförallt min förkärlek att planera och sätta mål.
 
 Trots att jag har två marathon kvar att springa i år har mina planer för nästa års träning redan börjats stöpas. Förutom att jag vill köra paddelsträckan i stafettklassen på Åre Extreme är 2015 också året då jag vill springa en halvmara i månaden och mitt livs första fjällmaraton. Jag tror att 2015 blir året som jag twistar till min prestationsinriktade träning en aning och gör sånt som vanliga träningsmänniskor inte gör. En storstadsmara kan väldigt många klara av med ett års löpträning i ryggen, två marathon på samma sommar är mer utmanande. När jag i New York i november springer min tredje marathon i år tycker jag själv att jag börjar bli cool. Det naturliga steget till nästa år blir ju då självklart att byta underlag och springa terrängmarathon istället. En timme till 70 minuter längre löpning på samma sträcka är rimligt mål för mig. Utmaningen gigantisk. Upplevelsen likaså!
 
 Jag filar faktiskt på ett blogginlägg, kanske i videoformat, om mina tankar kring hur jag fokuserat på min träning och livet runt omkring den med jobb och vardag sedan jag fick barnen. Jag tänker mig en form av mitt personliga ”framgångsrecept” med de positiva som negativa erfarenheter som jag fått de senaste åren. Skulle ni vilja ta del av ett sånt inlägg? Med mina Do’s and Don’ts kring prestationsinriktad träning under och efter graviditet och under småbarnsåren?
 
 


Ett naturligt steg för många som vill träna mer prestationsinriktat är att genomföra en så kallad Svensk klassiker. I helgen har jag mött så många simmare som är i startgropen, mitt i eller i slutet av sin klassiker. Det finns ju många andra sätt att mäta och motivera sin prestationsinriktade träning på. Jag har till exempel bara sprungit Lidingöloppet och kört Vasaloppet, inte gjort de andra grenarna. Vi alla går igång på olika saker. Fast jag måste erkänna att jag var riktigt sugen på att simma Vansbro idag efter många timmar uppe på uppvärmningsscenen vid starten. Jag ser faktiskt framemot min stora utmaning i augusti; att simma Riddarfjärden Runt. Jag måste bara träna lite mer. Och lära mig vara trygg i vattnet.


De här två tålmodiga grabbarna är vana vid att hänga på tävlingsområden och gillar att heja på. Det bästa är att de än så länge är övertygade om att deras mamma alltid är bäst och alltid vinner.
 
 I samarbete med Svenska Simförbundet och Coca-Cola.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

14 Kommentarer

  • Svara Sarah 5 juli, 2014 at 23:05

    MEEN JAAAA! Vi vill gärna läsa ett sånt inlägg 🙂

    [Svara]

  • Svara Susanne 6 juli, 2014 at 07:16

    Ja, jag skulle också gärna vilja läsa ett sånt inlägg.

    [Svara]

  • Svara Natten 6 juli, 2014 at 07:23

    Jag är så imponerad av dig, din disciplin ditt driv och inställni g. Jag är också avu dsjuk på det nätverk du har runt dig som gör det möjligt att träna som du gör. Min utmaning för 2014 & framtiden är att få till träning överhuvudtaget då jag blir ensamstående med 2 små barn och heltidsjobb. Känns nu bara tungt att acceptera att jag inte kommer kuna träna som jag vill eller ens som jag gjort hittills…

    [Svara]

  • Svara Malin 6 juli, 2014 at 08:07

    Ja! Det vore otroligt spännande att få ta del av ditt framgångsrecept! Du är grym!

    [Svara]

  • Svara Cherie | Börja Spring 6 juli, 2014 at 10:16

    Ett sådant inlägg skulle jag vilja läsa 🙂

    [Svara]

  • Svara Susanna 6 juli, 2014 at 10:17

    Jaaa! Det blir ett topp inlägg!

    [Svara]

  • Svara Annette 6 juli, 2014 at 10:20

    Självklart vill jag läse/se ett sådant inlägg. All info hjälper mig att bena upp hur jag kan tänka och vad som triggar mig.

    [Svara]

  • Svara Elise 6 juli, 2014 at 10:51

    Jag vill absolut läsa ett sånt inägg. Själv är jag i slutskedet av min första graviditet och har planer på att köra Tjejklassikern med start Tjejvasan 2015. Men jag vet inte om jag kommer vara intresserad av en sådan utmaning när väl min bebis har kommit och jag vet inte vad som kommer kännas realistiskt i mitt nya liv. Så att få läsa om dina erfarenheter skulle vara fantastiskt.

    [Svara]

  • Svara Andreas 6 juli, 2014 at 16:45

    Ja, imponerad av ditt driv.

    [Svara]

  • Svara Rode 6 juli, 2014 at 18:24

    Vore grymt att få ta del av ett sånt inlägg. För egen del är jag extra intresserad av hur man bäst bygger upp sig för långlöpning och styrketräning efter en graviditet då jag ska ha barn i september. Men också dina bästa tips på hur man kombinerar familjen med träning.
    Tack för en inspirerande blogg!

    [Svara]

  • Svara Mari 6 juli, 2014 at 22:18

    Läser gärna om din resa, dina tankar och goda råd. Har aldrig kommenterat din blogg tidigare vilket jag skäms lite för eftersom du har givit mig så mycket inspiration till träning varje gång jag går till gymmet genom att titta på dina videobloggar. Du inspirerar även till att som ung mamma driva eget företag och träna hårt samtidigt som du verkar vara en fantastisk mamma och fru. Din blogg är en av väldigt få som alltid ger positiv energi och väcker nya idéer. Min dröm är också att starta eget fast i en helt annan bransch men jag inspireras enormt av dig på många sätt!
    Tack för alla videoinlägg som du säkert lagt ner mkt tid och energi på och tack för att du driver den här härliga bloggen vidare.
    Kram

    [Svara]

  • Svara Lena-Maria 7 juli, 2014 at 12:46

    Jag vill gärna höra dina DO’s and DONT’s 🙂

    [Svara]

  • Svara Anna 8 juli, 2014 at 23:25

    Ja, gör absolut ett sånt inlägg!

    [Svara]

  • Svara Anna 8 juli, 2014 at 23:31

    Jag är också intresserad av att veta hur du har energi och ork till att träna så mkt, jobba mkt och ha barn. Tidiga morgonar och sena kvällar. Hur gör du för att inte bli alldeles trött av all stress som jag antar att det innebär även om du såklart tycker om dina åtaganden?

    [Svara]

  • Lämna kommentar