Lofsan

Om att veta vart man vill

Idag skrev en av mina PT-kunder Lina ett så fint blogginlägg om inspiration. Lite hybrisvarning på mig, jag är en sucker för komplimanger men det är framförallt budskapet: en spark i baken till alla er som går och funderar på vad ni vill göra i livet som jag älskar. Att veta vart man vill nå gör det lättare att veta vad man ska göra.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

6 Kommentarer

  • Svara Johanna 4 maj, 2012 at 18:39

    Hej Lofsan,
    Tack før alla jækla inspiration du ger varje dag! Tack vare tjejer som dig som jag lyckas hålla igång min træning och kost och gjort så i ett år nu. Tappat massa cm och det gør mig lycklig! Jag har en fråga som jag hoppas du kanske vill svara på *ber på mina bara knæn ;)*
    Idag nær jag trænade så kørde jag 1 kettlebellswing – 10 burpees, 2 swing – 9 burpees osv hela vægen till 10 – 1 och så tillbaka hela vægen upp igen till 1 – 10. Ælskar denna øvning nær jag behøver køra fullstændigt slut på mig sjælv! De sista veckorna nær jag trænat så har jag dock blivit så himla trøtt. Sjælvklart i kroppen och musklerna men jag menar trøtt på ett sætt så jag MÅSTE sova. Idag blev det riktigt obehagligt då jag en timme efter træningen var tvungen att sova, sov ca 40 min och nær jag vaknade så kunde jag bara inte vakna upp. Kroppen var helt bortdomnad och øgonen gick i kors. Summade i alla kroppsdelar som om dem fortfarande sov. Satt i soffan och tittade på min 18 mån son som sprang omkring och væsnades och somnade igen. Læskigt! Har du någon aning om varfør det kan bli så? Jag kækar sunda kolhydrater morgon och till lunch och sedan utan kolhydrater efter lunch. Detta var ca 2 tim efter lunch. Efter træningen så åt jag idag en smoothie på halv banan, skyr, lite grekisk yoghurt, hallon och en skopa proteinpulver.
    Sorry før långt inlægg men jag hoppas du kan hjælpa, vill inte uppleva det igen 🙁

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Vad härligt att du är så inspirerad!

    Så där kan jag också känna ibland. Det är nog en kombination av tuff träning och sömnbristen som spelar roll. Sover du åtta timmar per natt? Hinner du återhämta dig mellan passen?

    [Svara]

    Johanna Reply:

    Jag sover mellan 7-8 tim varje natt men det är bara sista två veckorna vi gjort det. Jag provar att hålla 2 dagar träning antingen en cardio och en styrka eller styrka olika muskelgrupper och sen vila en dag. Hur äter du typiskt efter träning? Bara proteiner eller kolhydrater också?

    [Svara]

  • Svara StepUp 2 Fitness 4 maj, 2012 at 21:16

    Vilket tänkvärt inlägg! Har läst din blogg nu ett tag och jag är fast, så mycket inspiration och kunskap du sprider!! Tack!
    Trevlig helg!

    [Svara]

  • Svara Lina VARDAGSSNYGG:SE 4 maj, 2012 at 22:22

    Tänk om jag kunnat formulera vad jag ville säga lika kort och koncist som dig haha
    Ha en riktigt bra helg!
    Kram Lina

    [Svara]

  • Svara lolo 4 maj, 2012 at 22:41

    Du som verkar vara så grym på träning kan du inte sätta ihop ett riktigt bra rumpträningsprogram och ha som ett klipp. Skulle vara guld!

    [Svara]

  • Lämna kommentar