Lofsan

Nyårslöften på Nyhetsmorgon

 På nyårsdagens morgon var jag på Nyhetsmorgon för att tillsammans med en psykolog prata om nyårslöften. Här kommer mina tre bästa tips till hur du lyckas hålla dina löften under 2016!
 
 

 1. Satsa mer på implementeringen av din nya vana än själva löftet. Alltså: om du vill börja träna, formulera när, var, vad och hur du ska träna och framförallt: vad behöver du göra mindre av för att få tid till att träna? Löftet i sig är inte viktigt förrän du vet vad det kommer att innebära från din sida i form av action.
 
 2. Förklara för dig själv varför ditt löfte är viktigt. Gå inte på gammal vana utan sätt dig ner och få igenom ordentligt varför du vill åstadkomma detta och på vilket sätt detta kommer att påverka dig. Genom att få en ökad förståelse till varför du gör detta arbete så kommer din motivation att öka.
 
 3. Välj ett nyårslöfte som ger positiv effekt på andra människor. Att du själv går ner i vikt påverkar inte andra men om du implementerar en vana som gör dig till en gladare, mer positiv och tålmodig person så kommer andra människor att påverkas positivt. Andra människor kommer då att stötta dig i ditt arbete.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara KikkiSandström 1 januari, 2016 at 19:10

    Bra om dina tips! Jag går på i mina vanliga ullstrumpor med lchf och träning. Här hos mig kör vi igång med en ny säsong av min grupp på facebook – HälsoUtmaningen där vi tränar, utmanar oss själva, redovisar våra pass och peppar varandra – https://www.facebook.com/groups/halsoutmaningen/

    [Svara]

  • Svara retrorganic 2 januari, 2016 at 18:10

    Kul 🙂 Bra med att tänka igenom varför.

    [Svara]

  • Svara Katarina 6 januari, 2016 at 10:08

    Bra tips! Jag undrar över en sak i din bok ”Lofsans mammaträning”. När det gäller aktiveringsövningarna så står det till exempel 10×5 sekunder. Är det då valfri övning 10×5 eller olika övningar i 5 sekunder vardera? Sedan står det ju också 2 st 1×60 sekunder. Men det är alltså bara att välja bland de sex du visar?

    Hoppas du förstår min fråga

    Tack för en massa inspiration och en väldigt bra podd!

    [Svara]

  • Svara Lena 6 januari, 2016 at 18:25

    Hej Lovisa!
    Skulle vara kul om du skrev om vinterlöpning
    Uppvärmning, spikskor, dobbar, vad händer med kroppen, läste att en långdistanslöpare skriver att det är mer skadligt för lungorna än vad det gör nytta vid 10-15 minus. Stämmer det?

    Kram Lena

    [Svara]

  • Lämna kommentar