Lofsan

New York New york!

 
 Den här våren går resorna nästan kloss i kloss. Jag har fått skära ner drastiskt på PT-tiden i gymmet för att inte känna mig kluven och splittrad, det är inte helt lätt att vilja vara på två ställen samtidigt!
 
 Just nu är jag i New York för att jobba. Jag håller på med ett nytt bokprojekt (bok nummer 4, bok nummer 3 är i princip klar) och så träffar jag några företag som jobbar i samma bransch som jag. Det är superspännande!
 
 Som ni säkert noterat så är inläggen i bloggen lite glesare just nu, kom ihåg att jag uppdaterar på Facebook och instagram flera gånger om dagen! Det är bara att söka på Lofsan så hittar du mina konton. Och kom ihåg att på tisdagar så kommer alltid ett nytt avsnitt av Träningspodden ut, Jessica Almenäs och min podd!
 
 


Jag har unnat mig ett 5-dagarsmedlemskap på New York Sports Clubs rakt över gatan från lägenheten jag hyr här i New York. Det är perfekt för att kunna träna mellan möten och middag!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Karin 8 mars, 2016 at 12:53

    Hej Lovisa! Jag vill bara tacka för en så härlig och SÅ inspirerande podd! Jag började lyssna på Träningspodden för ungefära två veckor sen, vilket jag är så glad för då jag kan lyssna på i princip hur många avsnitt som helst haha! 🙂
    Jag har en fråga till dig, ang löpning och styrketräning kombinerat. Jag har nämligen fått berättat för mig att man inte ska köra t ex styrketräning efter ett löparpass. Är det sant? Är det dåligt på något sätt eller minskar det effekten av något på något sätt?
    Jag brukar nämligen vara sugen på att köra lite mage eller armar efter ett löparpass, och då utan att vila mellan passen.
    Vore supertacksam för svar! 🙂 Kram

    [Svara]

  • Svara Tilda 8 mars, 2016 at 17:02

    Hej Lovisa!
    Jag har ett problem och jag skriver till dig därför att jag tycker att du har en sund relation till både träning och kost. Vilket jag också skulle vilja ha någon gång i framtiden.

    Jag tränar regelbundet 5 gånger i veckan dock har jag hoppat över en vecka och under den veckan började jag att hetsäta för att jag ville straffa mig själv. Mitt problem är att jag har gått upp väldigt mycket i vikt på den veckan och nu undrar jag hur jag ska göra för att få tillbaka den kropp jag hade innan min hetsätningsvecka? Ska jag fortsätta göra de som jag gjorde innan min hetsätningsvecka? Hur ska jag sluta klandra mig själv för den veckan? Jag känner även att jag har blivit svagare, slöare och slappare i kroppen. Då det är tungt och tar emot vid den vanliga träningen vad anser du att jag ska göra åt situationen?

    Kram
    En orolig tjej som har gått upp i vikt

    [Svara]

  • Svara Frida 9 mars, 2016 at 20:18

    Hej! Jag är en 16-årig tjej som tränar på elitnivå( 7 löppass+1styrkepass). Det blir väl ca:5-7 mil i veckan löpning. Jag har de senaste fem veckorna gått upp jättemycket i vikt( från 50 kg till 54 kg, jag är 164 com lång). Jag vet inte vad det kan bero på? Jag äter bra och nyttigt och har inte ändrat min kost speciellt. Detta är ett exempel på en matdag. Det ända är att jag har ätit mer frukt än jag brukar, kan det bero på det? Jag har bytt ut mackorna mot frukt. Jag skulle vara väldigt tacksam om du skulle kunna hjälpa mig, snälla!! Jag tycker att det är så konstigt att man kan gå upp i vikt av så mycket löpning.
    1 portion havregrynsgröt med mjölk och hallon/blåbär
    Pasta med kycklinggryta och grönsaker
    1 äpple
    Fisksoppa med en macka
    Smoothie av 1 banan och 2 dl blåbär

    [Svara]

  • Lämna kommentar