New York dag 4

Så långt som vi har gått idag har nog ingen av oss gått i stadsmiljö förut. Jag är helt slut i benen!
Vi gick ner till Lindy´s, restaurangen vi åt lunch på första dagen för att äta frukost idag. Man måste ju variera sig! 🙂 Sixten har haft sin nya lila Ralph Laurentröja med lila skjorta under, såå snygg! 🙂

Frukost i bås

Morgonpigg kille...

Dagens Sixten

Efter frukosten gick vi till Apple Store för att hämta den lilla grejen vi beställde häromdagen… nämligen en iPad! Vi har inte installerat och startat den men ni ska få en recension senare när jag provat den ordentligt. Jag köpte ett nytt skal till min iPhone också, assnyggt i titan!
Vi gick raka vägen från Apple Store till GAP i närheten och köpte ett par jeans till Sixten. Han har blivit jätteduktig på att dricka själv ur glas men ibland skvimpar det över och hamnar i knäet…

Sickan dricker isvatten

Efter att ha gjort ett litet byxbyte inne i butiken tog vi en taxi med destination Financial District. Vi hoppade av precis vid Ground Zero, jag tyckte att det var lite obehagligt att vara där, men det är allmänbildande om man är i New York å andra sidan.

Lofsan och Sixten vid Ground zero

Ground zero i bakgrunden

Vi gick längs med alla skyhöga skrapor med glasväggar bort till China town. Det var ett sånt häftigt område. Eftersom det är vardag var det inga turister, bara massa kineser och så vi. Det var verkligen en upplevelse!

ascoola Chinatown

Brooklyn bridge

Från China town gick vi till Little Italy, det är ingen gräns mellan stadsdelarna utan plötsligt är skyltarna på italienska istället för på kinesiska. Vi åt lunch på en snygg liten restaurang, vitlöksbrödet var det mest vitlöksdrabbade och starkaste jag någonsin ätit.

Italian guys

Vi snackar RIKTIGA vitlöksbröd

Från Little Italy tog vi ett varv via SoHo och Greenwich Village innan vi gick hela vägen upp till hotellet. Precis som igår har vi varit ute i över 8 timmar, den här gången knatandes i princip hela tiden. Jag ligger nu och kollar på Friends medan Sixten leker i spjälsängen och Hans tränar nere i gymmet.
Vi har inga planer för kvällen, middag måste vi få i oss på något sätt. I förrigår gick vi ner till Röda flamman och åt kycklingwraps med våffla till efterrätt. Kanske ett återbesök dit… 🙂

Relaterade inlägg:

Nedräkning till Sunwing Resort Makadi Beach

Vinterns första snöblandat regndag framkallar en nästan manisk nedräkning till vår kommande semester till Egypten. Om 10 dagar ligger vi vid poolen, äter glass och njuter av värmen! Sunwing Makadi Beach är ett nyöppnat hotell med stort vattenland och all inclusivekoncept som ingår för alla gäster. Vi har bott på ett riktigt all inclusivehotell en […]

Upper East Side Shopping och Mexikansk middag

Här är ett blogginlägg med några bilder på vad som hände igår. Efter att ha sprungit vårt löppass längs Hudson River så åt vi frukost på Dinern på hörnet.  Jag åt pannkakor, omelett och yoghurt. Vi brukar alltid beställa in ett par rätter och dela på. Några timmar senare mötte jag upp Hans som varit […]

Framme i New York

God morgon från Manhattan! 🙂 Klockan är strax efter 06 här hos oss, 5 timmar efter er när det är vintertid i Sverige. Vi har precis vaknat efter 8 timmar sömna. Jag har sovit lite oroligt som jag ofta gör när jag sover på en ny plats. Vi landade före beräknad ankomst i går eftermiddag, […]