Lofsan, Träning

MiniSats Odenplan

Kan ni förstå hur mycket mina barn älskar det här stället?

Det område ni ser på bilderna ovan är ungefär en tredjedel av MiniSats totala yta. Utöver TV-rum finns det ett gigantiskt rum med Bobbybilar, gåstolar, rithörna, bebisbollpool, lekmattor, leksaker osv.

Barnen är himmelriket!

Några meter bort är jag lika lycklig. 🙂

Hans och jag körde ett entimmeslångt pass med intervaller för Hans del och sedan styrka för överkroppen. Kul att träna ihop och Hans är tajtare än nånsin. Blodådrorna låg som maskar på armarna. 😉

Vi körde bland annat ett triset för bålen med denna övning som sista:

Och ett av mina favoritparövningar, bröstpress och bamsen i cablecross:


Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Johanna 25 augusti, 2011 at 01:14

    Oj vilken härlig miljö!! Massa fina färger och skojiga saker, nästan så att man själv önskar att man va liten igen 🙂
    Jag är mammaledig med min lilla dotter som är 1år och jag är på jakt efter ett bra gym med barnpassning, Sats Odenplan ser ju verkligen toppen ut! Vet du om man kan få möjlighet att provträna där nångång och samtidigt få testa barnpassningen?

    Det blir ju mkt promenader med barnvagnen och jag försöker att göra lite övningar samtidigt, utfall bla. Samt att jag har försökt att börja springa lite också. Tyvärr så hade jag jätteont av foglossning under graviditeten och det känns fortfarande (ibland väldigt mkt) när jag har varit ute länge med vagnen, känns jobbigt att det fortfarande ska vara så efter 1år 🙁

    Har du några bra tips på övningar som jag skulle kunna göra för att stärka upp ”bäckenmusklerna”?
    Måste säga tack för dina bra inlägg om magövningar härom dan, har blivit jätteinspirerad och ska börja köra dom nu 🙂

    /Johanna

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Jag ska se till så att du blir kontaktad av en medlemsrådgivare från Odenplan så att du kan få komma och provträna! Jag tycker att du bör kontakta en sjukgymnast om dina höfter för det är inte normalt att ha ont efter ett år.

    [Svara]

  • Svara Johanna 25 augusti, 2011 at 11:10

    Toppen va snällt 🙂

    Var i kontakt med en sjukgymnast ungefär 8-9 månader efter förlossningen och hon sa att det var vanligt att man har problem lång tid efter förlossningen, tyckte faktiskt att det var lite konstigt men tänkte att det kanske är nåt som jag får lära mig att leva med. Jag ska nog kontakta en annan sjukgymnast nu. Tack för ditt svar 🙂

    [Svara]

  • Svara Sandra 25 augusti, 2011 at 12:44

    Ditt inlägg gjorde att jag tog mig till gymmet idag! Jag är själv med ettåringen tills imorgon men dina nya övningar peppade mig så mycket att jag tog ettåringen på armen, kastade mig ut i bilen och åkte ner till gymmet som tack och lov var tomt på folk. Ettåringen fick härja fritt bland vikterna och tyckte det var toppen, nån barnpassning är vi inte i närheten av i min håla. Jag körde järnet och la till de nya övningarna. 50 min senare sladdade jag in på gården och hann göra lunch i rätt tid! Nu sitter jag mätt och glad i soffan med en sovande liten kille och sjukt trött överkropp. Helt underbart! Hade jag inte läst ditt inlägg hade jag inte tränat alls idag. Allt går om man vill! Du inspirerar sjukt mycket! Suveränt!

    [Svara]

  • Lämna kommentar