Lofsan

Mina dagar

Jag brukar få frågor om hur mina dagar ser ut, med jobb och träning. Mina vardagar skiljer sig nog mycket åt från en vanlig 2-barnsmamma med 8-17-jobb. Jag brukar vara på Rosa Skrot tre dagar i veckan och då är jag på plats vid 07 och kör PT-kunder fram till 15. Om jag får avbok brukar jag träna då, annars tränar jag på kvällen men helst kör jag på förmiddagarna när jag fortfarande är pigg. Två dagar i veckan ägnar jag åt att svara på mail, planera olika events och föreläsningar, skriva texter, förbereda Nyhetsmorgon och skicka och svara på offerter. Jag hinner inte med att svara på alla frågor jag får via mail om hur man ska träna och äta men jag försöker. Det är väldigt svårt att ge råd utan att veta så mycket om personen.
 
 Jag har inte möjlighet att ta in nya PT-kunder just nu då jag är mån om att alla tjejer jag tränar ska få all uppmärksamhet som de förtjänar. Men jag jobbar med att ta fram en lösning där jag kommer att ha möjlighet att hjälpa fler tjejer med sin träning. Min mission är att få fler tjejer att börja träna och att träna rätt utifrån sina mål och behov. Det kan vara det bästa jobbet någonsin.
 
 På fredagar brukar jag inte jobba efter 15, annars sitter jag ofta 3-4 timmar varje kväll hemma. På lördagar är jag ledig på förmiddagarna och jobbar det sista inför Nyhetsmorgon på eftermiddagen. När jag är på Nyhetsmorgon på söndagar så går halva dagen åt till det men söndagskvällar är jag alltid ledig.
 
 Som ni ser så finns det inga fasta tider eller arbetsuppgifter som jag måste följa utan jag har stor möjlighet att styra mina dagar helt själv. Jag gillar verkligen att kunna träna mitt på dagen, kunna hämta barnen klockan 15 och vara ledig när jag vill. Den stora plussidan med att ha eget företag!
 
 Hur ser era vardagar ut? Jobbar ni skift eller med fasta arbetstider? Kan ni tänka er att starta eget företag?
 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

24 Kommentarer

  • Svara Helena 27 februari, 2014 at 11:01

    Kul att läsa om dina dagar/veckor och att det går så bra med allt du tar dig för! Jag jobbar 8-17 (fast kortare då jag jobbar deltid), sitter på kontor där dagarna är sig ganska lika. Kan inte tänka mig att starta eget (då jag inte vet inom vad). Ha ha, låter så himla tråkigt, MEN, jag är såå nöjd :-). Mitt liv är min familj, min träning, mitt jobb å lite annat….. Kul att vi alla är olika och att vi kan ”leva lite genom varandra”.
    /Helena V

    [Svara]

  • Svara pilla 27 februari, 2014 at 11:08

    Kul att läsa om dina vardagar! Jag jobbar på kontor. Brukar börja lite efter 7 på morgonen och sluta mellan 16:20-17, sedan träning, umgås med vänner och kvällsmat innan sängen.

    [Svara]

  • Svara Camilla 27 februari, 2014 at 11:20

    Kul att läsa! Jag jobbar 8-17 eller 9-18 och även helger ibland. Tränar nästan alltid på kvällen men när jag är ledig vardagar så passar jag gärna på att träna på dagtid. Övrig tid ägnas åt familjen och hus.

    [Svara]

  • Svara jessica 27 februari, 2014 at 11:22

    Det låter som att du har fullt upp! 🙂
    Jag jobbar 8-17 mån -fre, vissa perioder jobbar jag mkt övertid. Har dock funderat över att då jag har möjlighet jobba in under veckan och sluta tidigare på fredagar.
    Försöker träna innan jobbet i den mån det går.Livet är ett enda pusslande, min man har ett jouryrke där han kan ringas ut närsomhelst vilket innebär för mig att jag måste anpassa mig efter det.

    [Svara]

  • Svara Maria 27 februari, 2014 at 11:25

    Hej!
    Kul läsning!
    Jag jobbar på kontor mellan 07.00-16.00. Ibland förekommer det lite resor i veckorna.
    Tränar hemma vid sjutiden på måndagar. Tisdagar är jag instruktör på ett Aeroboxpass. Onsdagar Löpning/vila. Torsdag Löpning/vila. Fredag styrka hemma. Helgen något långpass på lördag el söndag. Jag tränar 3-4 gånger i veckan beroende lite på hur mannen har det med sina träningar.

    [Svara]

  • Svara Liza 27 februari, 2014 at 11:42

    Jag är också egen företagare, men med ett lite annat upplägg.
    Min arbetssäsong börjar i september, då är jag på en ort i den svenska fjällvärlden och jobbar i ungefär tio veckor. 8-17, ingen resväg till jobbet och massor av tid för träning. Efter det ”flyttar jag hem igen” till Stockholm. Jobbar otroligt intensivt i fyra månader, med jobb varje dag (ofta även lördag+söndag) och ofta långa dagar. Nästan ingen tid för träning, prioriterar sömn och promenader till/från jobbet. I mitten av mars stänger jag kontoret och är helt ledig tills allt börjar om igen-då finns återigen tid för träning. ”Sommarlov” i fem månader ungefär. Kan tillägga att jag har vuxna barn. Passar mig perfekt!

    [Svara]

  • Svara Jennysen 27 februari, 2014 at 12:00

    Jag jobbar skift vilket passar mig bra. Jag har ingen familj/partner, men väl en häst, och där är det perfekt att slippa jobba 8-17 och SEN ta sig ut till stallet. Hur fasiken har jag orkat en gång i tiden? Hahaha.
    Nåja. Nu kan jag åka ut klockan 8 på morgonen och ändå jobba kväll, eller sluta mellan 12-14 och sen åka till stallet.
    Och likadant de dagar då jag tränar – att jag kommer iväg till gymmet innan jobb eller direkt efter, utan att hela dagen går. Passar min vardag väldigt väl! 🙂

    [Svara]

  • Svara LenaMaria 27 februari, 2014 at 12:10

    Kul att få inblick i din vardag :-). Jag jobbar 05-14 mån-fre. Kliver upp 03.30 och går isäng 20.00 med barnen (som kliver upp 08.00 med pappan som jobbar ständig natt för att vi ska få ihop vardagen). Tränar efter jobbet innan jag hämtar barnen. Är alltid helt slut på efter middagen men utan träningen hade jag inte orkat hålla humöret uppe med mina barn :-).

    [Svara]

  • Svara Jenny 27 februari, 2014 at 12:11

    Jobbar på förskola, och jobbar därmed måndag-fredag. Börjar allt mellan 7-8.30 och slutar mellan 14-17. Fredagarna rullar, så slutar 14 varannan fredag. Gillar att ha lite varierande arbetstider. Annars är det inte direkt ett flexibelt jobb. Träning blir uteslutande på kvällen. Just nu går jag på morgonpromenader vilket är en skön start på dagen.

    [Svara]

  • Svara Anna 27 februari, 2014 at 13:50

    Jag har också ett eget företag samtidigt som jag jobbar 11-17 på Dressmann varje dag. Vilket leder till väldigt mycket jobb nu men så är det väl när man precis startat upp. Mitt företag heter Anna Mellberg Träning & Kost och precis som det låter jobbar jag med te x att hjälpa andra komma igång med träningen, utveckla sig eller gå ner i vikt. Drömmen är att kunna livnära mig på mitt egna företag i framtiden men jag vill läsa några år på högskolan först antingen till sjukgymnast eller hälsopromotion. Söndagar försöker jag ha som min lediga dag.

    Tack för en bra blogg 🙂

    [Svara]

  • Svara Michaela 27 februari, 2014 at 14:35

    Min vardag är sig ofta lik, och jag älskar det. Jag jobbar på kontor men jag flexar ofta, så ibland blir det morgonpromenad, morgonsim eller annan träning på morgonen. annars börjar jag ofta kl 6 för att kunna göra som jag vill senare under dagen, känner jag för det tar jag långlunch och tränar då (vill gärna duscha och känna mig fräsch efter) eller så går jag tidigt och kommer till gymmet innan många andra hinner dit, så skönt 🙂 I höstas, efter påtryckningar från en vän, så anmälde jag mig till Göteborgsvarvet.. aldrig varit löpare förut, men jag har en vilja av stål så jag började springa i höstas och har som längst nu sprungit 16 km. Har inga barn, men en sambo som jag gifter mig med i slutet av denna sommar. Fram till idag har jag tappat 20 kg sedan maxvikt, och jag hoppas kunna se riktigt ”smashing” ut i min vackra klänning den 30e augusti !

    [Svara]

  • Svara Lisa & livet från den ljusa sidan 27 februari, 2014 at 14:49

    Mina vardagar är väldigt inrutade. Vi jobbar båda heltid men med flex så jag tycker inte att det är några problem att få ihop dagarna (note: efter att jag bestämt mig för att inte ha dåligt samvete att de går 8-16.15)

    Går hemifrån strax före 7.20, på jobbet 5 min senare. Jobbejobbe. Hämtar 16.15.Föredrar att hämta (mer tid med barn, jag har mer tålamod osv)
    Tränar på lunchen 2 dgr/v. Har en egenkväll i veckan, då tränar jag + äter middag med kompisar. En kväll i veckan promenerar jag med vänner eller tränar efter att kids lagt sig. Helgen är vigd åt familjetid, då boostar vi. Och klämmer in minisats en dag för allas bästa. 🙂
    Mitt jobb om dagarna är dock varierade sett till arbetsuppgifter så jag tröttnar inte. Love it.

    Men ja, jag skulle kunna vara egen fast vad det skulle innebära i min bransch (konsulta med eget) är jag inte intresserad av. Något annat med rätt idé och övertygelse? Ja. Det skulle passa mig super att vara min egen chef och drivas av mitt inre driv i kombination med tävlingssinnet.

    [Svara]

  • Svara Saras Träningblogg 27 februari, 2014 at 16:41

    Intressant att läsa om hur du jobbar och hur dina dagar ser ut. Själv är jag förskollärare och har fasta tider. Men slutar tidigt vissa dagar och då passar jag alltid på att träna mitt på dagen, skönt att ha kvällen fri ibland för annat 🙂

    [Svara]

  • Svara Marie 27 februari, 2014 at 17:52

    Lämnar barnen på morgonen och jobbar oftast till 15 då jag hämtar på dagis. De dagar min sambo är ledig jobbar jag längre dagar och annars försöker jag jobba igen lite hemma på kvällarna. När barnen somnat på kvällarna åker jag oftast till stallet. Övrig träning blir antingen hemma på kvällarna eller på jobbet på lunchen.

    [Svara]

  • Svara vicky 27 februari, 2014 at 19:11

    Jag vill starta eget men vet bara inte vad, har så många intressen och vill göra så mycket men har ingen utbildning heller, är dock 20 år så det är inte kört än…

    [Svara]

  • Svara Malin 27 februari, 2014 at 20:17

    Jag jobbar heltid ”kontorstid” men med väldigt flexibla tider. De dagar jag hämtar mina barn på förskolan är jag på jobbet mellan 6:30-8 beroende på hur mycket jag har att göra. Jag åker från jobbet 15:30 för att hämta barnen strax innan 16. Lämnar jag på förskolan kommer jag senare till jobbet och jobbar så länge jag behöver. Ofta till ca 17:30 men ibland till kl 19-20 om jag har mycket. Jag har också möjlighet att jobba hemifrån vilket gör att jag ibland åker hem tidigare och sitter några timmar hemma efter att barnen har lagt sig eller några timmar på helgen. Jag tränar gärna på morgonen när jag inte lämnar och är då på gymmet när de öppnar kl 6:30. Bästa starten på dagen! Försöker träna på lunchen ibland men prioriterar ofta jobbet istället. 1-2 kvällar i veckan tränar jag och åker då hemifrån när barnen ska lägga sig. Ett lite längre pass (löpning) blir det på helgen.

    I mitt jobb (projektledare) är det inte så relevant att prata om fasta arbetstider tycker jag. Jag får ett uppdrag (ett projekt) och sätter en tidplan och en budget för det och sen ska jag se till att leverera projektet till den tidplan och den budget jag har fått ok på. Vissa veckor behöver jag jobba 50-60 timmar men andra timmar räcker det med 30 och det är den stora fördelen med mitt jobb. Det är inte så viktigt att jag är på jobbet exakt 8 timmar varje dag även om det förstås är en bra riktlinje att gå efter. Men jag trivs med flexibiliteten och att mitt jobb är så omväxlande. En dag är ingen annan lik!

    Jag skulle gärna ha eget men jag vet inte inom vad 🙂

    [Svara]

  • Svara Sofie Saxe 27 februari, 2014 at 21:04

    Jag pluggar på universitetet så jag styr väldigt mycket över min egen tid. Är i skolan ca två dagar i veckan och pluggar sen hemma resten. Så jag kan träna ganska fritt. Min man jobbar i Norge 7 dagar och är sen ledig 7 dagar och då är barnen lediga från förskolan. Så den veckan de går på förskolan så tränar jag innan jag hämtar de eller efter att jag lämnat. Den veckan maken är ledig så tränar jag när jag vill. Nackdelen är ju att jag och maken inte får någon egen tid tillsammans, vi har ingen familj i närheten men just nu är denna lösning bäst för oss.
    Jag har ingen aning om hur jag ska få ihop vardagen med alla djur på gården och 5-6 träningspass i veckan när jag börjar jobba som lågstadielärare. Då blir ju livet ganska inrutat. Jag hoppas att jag får möjlighet att endast jobba 70-75% för att hinna med gården också och träningen och barnen.
    Just nu är jag nöjd!

    [Svara]

  • Svara Karin 27 februari, 2014 at 22:02

    Jag jobbar treskift, har en s.k rotationstjänst som sjuksköterska på en kirurgavdelning på ett stort universitetssjukhus. Det innebär dagpass 6.45-15.30 el 16. kvällspass 13-22 eller natt 21-07. Det är slitigt att jobba såhär, att vända på dygnet hit och dit gör en trött, extra sömnbrist med småbarn hemma dessutom. Det är svårt att få till rutiner och vanor, det går inte att träna på samma tider vecka ut och vecka in. Jag är ju egentligen världens största rutinmänniska, älskade att plugga, att kunna styra min tid ungefär som jag vill. Jag tror inte att jag kommer orka att jobba såhär hur länge som helst, visst det har sina fördelar men i längden tror jag att det sliter mer än det ger. Jag önskar mig ett jobb som jag längtar efter att gå till varje dag och som ger mig energi! 😀

    [Svara]

  • Svara Om att ta sig tid | Lofsan.se 27 februari, 2014 at 22:08

    […] Mina dagar […]

  • Svara Elisabeth 27 februari, 2014 at 22:31

    Jag jobbar skift (deltid då jag är föräldraledig just nu) och driver eget företag, försäljning av det danska barnklädesmärket POMPdeLUX samtidigt som jag har min fantastiska familj med sambo, 2 barn på 2,5 år och en på 9 månader samt hund.
    Jag älskar att ha mycket att göra och planerar att arbeta deltid med min ordinarie tjänst ett bra tag samtidigt som jag sköter mitt företag och är med min fantastiska familj och framförallt tar hand om mig själv. 3 träningspass i veckan har jag som mål och oftast blir det ett eller två till.

    [Svara]

  • Svara Sandra 28 februari, 2014 at 09:12

    Jag har ett kontorsjobb och jobbar ganska mycket – love it! Jag flexar ofta på morgonen och börjar vid 09, sedan jobbar jag ofta till ca 18:30. På måndagar försöker jag flexa på fm och på fredagen på em – mest för att jag har så fullt i mina tidbanker. Jag är engagerad i en idrottsförening i stan så när jag loggar ur jobbet loggar jag in på det. 🙂 Jag försöker träna 3 ggr i veckan men är lite av en jojomotionär. När ni kör igång RRS ska jag börja springa igen och fram tills dess har jag ett gruppträningskort som jag ska försöka använda 3 pass i veckan.

    Tack för mycket inspiration!

    [Svara]

  • Svara Annah 1 mars, 2014 at 10:59

    Jag har ett 8-17 jobb, men har efter min sjukskrivning i vintras valt att gå ner i tid. Nu jobbar jag 7-15 för att slippa stressen med hämtning av barn. Mannen lämnar oftast och jag hämtar och lagar mat. Jag har även minskat ner på träningen för det blev också en negativ stress för mig att hinna med och hann jag inte mådde jag dåligt över det. Jag fokuserar just nu på att inte ha för mycket vilket jag tror passar mitt introverta jag.

    Försöker även få in yogan mer i mitt liv. Jag är en person som alltid vill prestera och att försöka få in mer lugn tror jag är nyttigt och i längden får mig att må bättre.

    [Svara]

  • Svara Veronica 2 mars, 2014 at 19:04

    Har just startat eget som PT och hoppas på att det ska gå bra. Planen är att jobba deltid iaf t min yngsta börjat skolan. Har 3 barn o hund o man som jobbar jämnt så att vara egen o kunna bestämma över sin arbetstid känns toppen. Du är en fantastisk tjej Lovisa!

    [Svara]

  • Svara kejsarinna 5 mars, 2014 at 20:37

    Jobbar på kontor och trivs egentligen med uppgifterna och kollegorna. Mitt problem just nu är chefsskapet. Skulle vilja byta jobb, men har ingen aning till vad. Tror att jag skulle trivas som receptionist men det är för dåligt betalt, tyvärr. Just nu är tanken att höja lönen där jag är och sen gå ned i tid. Skulle annars vilja jobba skift, men det är inte så vanligt inom ”sortera papper”- jobb…

    Har ingen aning om vad jag skulle vilja göra som egen företagare, så det är nog inget jag satsar på 😉

    [Svara]

  • Lämna kommentar