Lofsan

Middag för två

Hans och jag försöker planera så att barnen somnar innan vi äter middag. Det blir någon gång 19.30-20 men det är så värt det. Ikväll gjorde Hans en kycklingsallad med chèvrechips och ruccolapesto. Sjukt gott I tell you.

Märkligt nog vaknade Baxter vid 22, pigg som klockan 07 och springer nu runt i lägenheten. Konstigt värre. Hoppas det inte är tecken på att han är på väg att bli sjuk bara.

Imorgon ska jag filma några övningar åt er. Några önskemål på specifika muskelgrupper eller fokusområden?


Chèvrechips var mycket gott!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

20 Kommentarer

  • Svara Ellie 26 september, 2012 at 22:50

    Jag vill lära mig mer om övningar för att tona armarna. T ex förebygga gäddhäng.

    [Svara]

  • Svara Karin 26 september, 2012 at 23:19

    Hej L! Funderar på lite tyngre styrkeövningar och
    eller baksida rygg film tips???
    Hälsn Karin

    [Svara]

  • Svara Karolina 26 september, 2012 at 23:31

    Nu nästan 6 månader efter förlossningen känner jag att jag inte längre
    kan skylla på att jag precis fick barn och därför är magen degig. Dessutom
    har jag otroligt ont i ryggen varje eftermiddag när mannen kommer hem.
    Har aldrig haft ont i ryggen tidigare. Tränar bara yoga 2 gr/vecka och ett
    gympapass/vecka men hade uppskattat lätta roliga och effektiva övn
    som jag kan göra hemma för att iaf ha chansen och inte bara drömma om att få tillbaka den platta
    magen jag hade innan.

    Tack för inspirationen!

    [Svara]

  • Svara Cina 26 september, 2012 at 23:46

    Åh får man önska:) jag älskar ju allt som har med axlar & rygg att göra!!! Vill ju sååå gärna kunna göra chins….och snygga Triceps vill jag oxå ha:) Så det önskar jag!! hälsning från en med vaken bebis: (

    [Svara]

  • Svara Angelica 26 september, 2012 at 23:54

    Din blogg ger en verklig inspiration 🙂 har du någon övning för låren, utfall med kettelbells kör jag redan

    [Svara]

  • Svara Studentmamman 27 september, 2012 at 00:02

    Minns att vi också brukade göra så när sonen var yngre, nu känns det av någon anledning viktigare att låta han vara med i middagsmyset så det blir oftast ett middagsmys med sonen som fortsätter även när han gått och lagt sig.

    [Svara]

  • Svara ElinF 27 september, 2012 at 00:28

    Ben och bröst för hemmaträning. Ja är på semester och har inget gym 🙁
    Tack 🙂

    [Svara]

  • Svara Hanna Andersson 27 september, 2012 at 00:57

    Gärna övningar för bra hållning: baksida axlar och rygg

    [Svara]

  • Svara marbodarling 27 september, 2012 at 01:22

    Bra övningar som inte snedbelastar bäckenet önskar jag mig! Jag har haft problem med foglossning även efter nedkomst och känner mig inte helt hundra (fast nästan bra) ännu efter fem månader. Jag vill stärka musklerna så att de hjälper till att hålla allt i schack men vet inte riktigt vilka övningar som är effektiva och samtidigt inte förvärrar.

    Det är inte alltid som smärtan kommer direkt när jag gör nåt utan den kan komma senare så det är lite svårt att bedöma vad som är bra och dåligt bara på egen känsla. Har kört passet som du visade på Nyhetsmorgon fast med en låg låg stol för stepupen för att inte snedbelasta och inga hopp heller. Är det vettigt? Hm. Nu blev det en ”var min pt utan att jag betalar!”-kommentar och det var ju inte meningen 🙂 Ville mest ge bakgrunden till mitt önskemål 🙂

    [Svara]

  • Svara Anna Degerlund 27 september, 2012 at 06:22

    Låter gott! Måste googla på chevrechpis. Lite nya övningar för mitt fokus, rumpan.

    [Svara]

  • Svara Maria 27 september, 2012 at 06:45

    Dina filmövningar är toppen! Har använt mig av dem hela sommaren ..
    Skulle vilja veta hur man bäst stretchar benhinnorna – har börjat få problem med dem!!
    Gärna om du vet mer om hur man ”botar” och undviker benhinneinflammation.
    Blir så rastlös om jag måste vila för länge .. tur man kan träna lite annat!
    =)

    [Svara]

  • Svara Jennie 27 september, 2012 at 07:04

    Hej! Jag skulle vilja ha tips på några bra ryggövningar. Jag tycker att det är svårt att komma åt och träna framförallt ländryggen och även skulderartiet. Det känns som att det lätt blir fel då jag tränar ländryggen/svanken. Visa gärna någon bra övning 🙂

    [Svara]

  • Svara Maria 27 september, 2012 at 08:34

    Biseps. Utan skivstång. Vilket är på tråkig övning, en rolig Biseps övning tack

    [Svara]

  • Svara Karolina 27 september, 2012 at 08:45

    Ryggövning! När man går mkt med barnvagn åker axlarna lätt fram, övningar för att stärka upp baksida axlar o rygg för bra hållning.

    [Svara]

  • Svara Nancy 27 september, 2012 at 09:37

    Hej, Vad roligt att vi får önska! Jag håller med Hanna och önskar övningar för bra hållning: baksida axlar och rygg samt fler variationer på plankor.

    [Svara]

  • Svara I min lilla lilla värld 27 september, 2012 at 10:07

    Jag har för svaga handleder. Tips på det kanske hahaha. Jag hade verkligen uppskattat en liten filmsnutt om hur de tränad upp

    [Svara]

  • Svara Malin Z 27 september, 2012 at 10:50

    Egentiden med mannen är så viktig tycker jag. Vår dotter är nu tonåring och uppe lika länge på kvällarna som oss. Men vi har hittat vår nya egentid: morgonpromenader kl 05,45 innan vi normalt sätt behöver gå upp 🙂 Perfekt!
    Önskemål om övningar, fler där man involverar flera muskelgrupper samtidigt 🙂

    [Svara]

  • Svara Berit 27 september, 2012 at 11:11

    Axlar och armar.Det är verkligen ett problem område för många och det finns väldigt många övningar som utförs fel.

    [Svara]

  • Svara Fröken 27 september, 2012 at 13:25

    Kan du inte publicera ett ungefärligt recept på kycklingsalladen, det var svårt att se på vilden vad det knde ha varit i den mer! Såg urgott ut!

    [Svara]

  • Svara Linda Renman 27 september, 2012 at 14:37

    Recept på maten tack 🙂 ser jättegott ut!

    [Svara]

  • Lämna kommentar