Lofsan

Mera variationer på chins

När vi ändå är inne på chins så lägger jag in en övning åt er som redan klarar ett par utan att hoppa upp. Jag har ju flera tjejer som läser bloggen som är riktigt vassa på övningar där man jobbar med sin egen kroppsvikt som belastning. Jag tycker att det är ointressant hur mycket någon klarar i benpress, bicepscurl eller latsdrag, det är hur stark man är i förhållande till sin egen kropp som är viktigast.

I klippet nedan växlar jag mellan chins och toestobar, min favoritmagövning. En grymt effektiv men också tung övning. Oavsett vilken övning man har gjort tills man inte orkar längre går det alltid att lägga till en ny övning med andra muskler involverade. Burpees är perfekta för att krama ur det sista ur kroppen. Kolla på andra halvan av klippet så förstår ni vad jag menar.

Vi har varit på gymmet nu på morgonen tillsammans med en vän. Hans, Veronica och jag körde varsin övning som vi bytte mellan hela tiden. Tre varv blev nio övningar på raken utan vila i fyra block. Tunga armar nu!

Det är tur att vi sparade underkroppen till imorgon för ikväll ska jag leda ett cykelpass på Sats Medborgarplatsen. Mina cykelpass är jobbiga både för hjärta, lungor och muskler.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Sofia 22 december, 2011 at 12:03

    o NÄR kommer ni till slussen och kör? WTF du kan ju bättre än jag!!!! 🙂 Kram

    [Svara]

    I min lilla lilla värld Reply:

    Gilla på den Sofia

    [Svara]

  • Svara Inca 24 december, 2011 at 23:06

    Tack för en jättetrevlig blogg! Har nyligen hittat hit. Snälla kan du förklara hur du menar, tre varv, nio övningar, fyra block??!! Undrar också hur ofta du tränar styrka resp kondition, samt hur långa passen är? tack och njut av julen!

    [Svara]

  • Lämna kommentar