Lofsan

Mera magträning för starkare och plattare mage

Ni tjatar och tjatar om övningar för att få plattare mage och er önskan är min lag. Här kommer en övning ni kan göra hemma med moppen.


Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Karro 19 september, 2011 at 14:55

    Vad kör du för typ av pass när du har sats baby?

    [Svara]

    lofsan Reply:

    det är ca 25 min konditionsträning på steplåda och 20 min styrka med gummiband, viktskiva och kroppsvikt eller med bebisen, man väljer själv.

    [Svara]

  • Svara Sara 19 september, 2011 at 18:10

    Hej!

    Testa den där övningen med moppen just men det funka inge bra:( hahh, kändes som om jag hade för långa ben för det men antagligen så var det väl för att jag har för svaga magmuskler som det inte gick… Men då har jag iallafall nått att träna på!
    Iallafall, har en liten fråga: håller på för fullt att träna till mig mitt livs form. Nu undrar jag, om man tränar två gånger på en dag, gör det mer skada än nytta? Jag tränar 4-5 ggr i veckan och skulle vilja göra två pass på en dag, en dag i veckan. Orsaken till det är för att effektivisera min träning och chocka kroppen. Men om det är helt onödigt och sliter mycket på kroppen vill jag låta bli. Då skulle det vara ett styrke-och konditionspass på förmiddagen och sen bodycombat på kvällen.

    Tacksam för svar!
    Mvh sara

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Det är klart att du kan träna två pass på en dag, din totala energiförbrukning den dagen blir väldigt hög men så länge det inte sker varje dag så… Variation är viktigast.

    [Svara]

  • Svara Föräldrafitness 19 september, 2011 at 18:46

    Är det det jag ska använda skurmoppen till!?

    Tack för tipset!

    [Svara]

  • Svara Sanna 19 september, 2011 at 22:28

    Jag har ett barn som är 9 månader gammal och efter en väldigt komplicerad förlossning säger läkaren (var på återbesök för en vecka sedan) att jag fortfarande löper risk att drabbas av lätt framfall för att min bäckenbotten fortfarande är väldigt svag. Gynekologen sa att jag måste knipträna (har köpt knipkulor nu) och att jag framför allt ska undvika magträning t.ex. situps för att det ger ett tryck nedåt som är farligt när man löper risk för framfall. Men när jag googlar på vad man kan träna när man har eller riskerar att få framfall så står det core-träning överallt för att harman stark core-muskulatur så hjälper det bäckenbotten. Nu blir jag förvirrad, är inte magträning och core-träning lite samma sak? Vad kan jag träna?

    [Svara]

    lofsan Reply:

    situps är inte coreträning, det är träning av de raka magmusklerna. Coremuskulaturen ligger innanför dessa muskler. Du hittar några övningar här http://www.salongk.se/artiklar/import/2006/9/28/5455/index.xml som du kan göra. Passa på att knipa när du är i position så stärker du även bäckenbottenmuskulaturen.

    [Svara]

  • Lämna kommentar