Lofsan

Mammaträning och anknytning till barnet

 Jag var på Nyhetsmorgon idag för att genomföra det fjärde avsnittet i min mammaträningsserie. Med mig har jag alltid reportern Maria Forsblom som har fött sitt första barn, Milian. Alla avsnitt både från när Maria var gravid och nu när hon tränar efteråt finns på TV4.se. Jag ska länka här åt er också inom kort.
 
 Dagens tema var hur mammor möter olika åsikter och tankar om att de lämnar bort sin bebis för att träna och med oss i studion hade vi psykologen Malin Bergström som pratade om anknytningsteorin.
 
 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Kommentar

  • Svara Josefin O 10 april, 2016 at 11:56

    Hej! Jag är en tjej på 15 år som älskar träningspodden! Men jag har en fråga/problem som jag jättegärna skulle vilja ha hjälp med. Jag har löptränat regelbundet i nästan 2 år. Ut över detta dansar jag 3 ggr i veckan plus lite kroppsstyrka. Jag springer iallafall 3 pass i veckan, blandar längre distanser (upp till 1,5 mil) med intervaller och ”mys-rundor”. I vår ska jag springa Vårruset men mitt problem är att när jag springer runt 5 km så vill mitt grundtempo aldrig bli snabbare vilket stör mig extremt mycket. När jag vet att jag är kapabel till så mycket mer egentligen med tanke på att jag ändå lägger ner mycket tid på löpningen. Ibland kan mitt medelsnitt ligga på 6min/km. Jag försöker pusha mig själv men antingen är det vaderna som krampar (använder kompressationsstrumpor) eller så är det andningen som inte vill samarbeta. Vad kan jag göra för att ändra detta eller är det bara en dålig fas jag är inne i? Min motivation blir allt sämre när jag inte uppnår de mål eller resultat jag vill.. Skulle vara mycket tacksam för svar och det skulle vara roligt om ni tog upp detta i podden, då jag tror att de kanske är många som kan känna igen sig. Puss & kram ni är bäst!!

    [Svara]

  • Lämna kommentar