Lofsan

Mammapower i Frescatihallen

Nu sitter Sixten och jag på flygplanet hem efter några dagar i Spanien. Vi har haft det så himla bra och jag är så glad över att han och jag gjorde den här resan tillsammans. Eftersom Baxter är så nära Sixten i ålder så är de två som tvillingar och därför är de på samma nivå när det gäller olika aktiviteter och intressen. Även om vi då och då delar upp barnen så är det oftast så att de alltid är tillsammans och då blir stämningen annorlunda jämfört med när det bara är jag och ett av barnen tillsammans. Baxter har haft superlyxiga dagar hemma i Stockholm ensam tillsammans med Hans, mormor och moster och jag har fått möjlighet att ro om Sixten på egen hand samtidigt. Jag rekommenderar verkligen er som har syskon till barnet att våga dela upp dom och göra saker med bara ett av dom då och då. Jag är uppvuxen med devisen ”det finns ingen rättvisa” från mina föräldrar och jag har inget dåligt samvete över att barnen får uppleva olika saker.
 
 

 
 På tal om att ha barn: imorgon lördag har jag ett stort evenemang inbokat tillsammans med företaget Träningsevent.se som anordnar inspirationsdagen Mammapower. Jag kommer att köra ett träningspass i gruppträningssalen inriktat på träning under och efter graviditet. Min inspiration till passet har jag tagit från min andra bok som kommer ut i juli: Lofsans mammaträning. Men eftersom träningsprogrammet i den boken är anpassat för individuell hemmaträning eller träning på gym så har jag justerat programmet en del för att kunna genomföra det i gruppträningsformat. Passet deltagarna får köra ger en inblick i min syn på progression och komplexitet som PT, en snabbkurs i hur övningar kan justeras för att förändra och utmana intensitet, svårighetsgrad eller stabilitet kan man säga.
 
 Det är första gången som jag gör ett pass i det här formatet med den här typen av pedagogik så jag är väldigt nyfiken på responsen efteråt. I Stora löparboken för kvinnor har vi ägnat ett helt kapitel åt hur man säkert och effektivt kommer igång med löpning efter att ha fött barn men i och med min nya bok som helt och hållet handlar om träning efter graviditet så kan jag fokusera mycket djupare på detaljnivå. I augusti kommer jag att tillsammans med lanseringen av mammaträningsboken genomföra liknande inspirationspass inriktade på träning efter graviditet som vänder sig till mammor och särskilda pass till PTs som vill lära sig mer om hur jag jobbar med träning för den här målgruppen. Det ska bli superspännande!
 


Sista passet på gymmet på Aloha Hill Club röjde jag ut alla hantlar och körde ett monsterpass med så kallade dropset för överkroppen. Man startar med en riktigt tung vikt och gör så många repetitioner man orkar. Sen minskar man vikten och fortsätter tills hantlarna är superlätta fast du själv knappt orkar lyfta armarna.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara Den Svenska Drömmen 9 maj, 2015 at 00:57

    Jag har en biljett till MammaPower imorgon men kan tyvärr inte gå 🙁 Är det någon här som gärna vill gå men inte har någon biljett så kan ni köpa den billigt av mig. Maila caroline.kulp@hotmail.com

    [Svara]

  • Svara Emilia 9 maj, 2015 at 13:41

    Ser fram emot passet idag 🙂

    [Svara]

  • Svara Natten 10 maj, 2015 at 17:36

    Kan du ge tips på övningar för överkropp att köra i dropset?

    [Svara]

  • Svara Vivi 11 maj, 2015 at 12:47

    En fråga,
    Om man fått Tränings värk i magen efter ett löppass (har precis kommit igång efter ett längre uppehåll med löpningen.)
    Är det bra? ☺

    [Svara]

  • Lämna kommentar