Lofsan

Mammainspiration – nybliven tvåbarnsmamma mot toppformen

Minns ni Sara, den nyblivna tvåbarnsmamman som siktar mot sitt livs form? Vi kör en 15-veckorschallenge sedan i mitten av september och är mer än halvvägs nu. Vi avslutar till julen, tills dess kör vi järnet!

Det är viktigt att ha konkreta mål att sträva mot, tidsbestämda dessutom. Förutom att Sara vill att magen ska prydas av rutor så ville hon även komma i ett par jeans som legat i garderoben x antal månader/år. Prislappen sitter tom kvar. Sara har otroligt svårt att hitta jeans som sitter bra då hon är ganska bred i midjan jämfört med benen. Sitter byxor bra i benen så är de för tighta i midjan och sitter de bra i midjan är de baggy i rumpa och lår. Sara vill få mer proportionerliga och fastare lår och rumpa och smalare midja.

Som sagt, vi är halvvägs än så länge…

Bilderna nedan får tala för sig själva tycker jag.

Siffrorna är lika tydliga de:

första måttet är från 17/9 och andra måttet från 8/11. Sara har mätt som träningsexperten Philip Lalani föreslår.

Axlar 97 97,5
Rygg 85 81
Bröst 88 82,5
Midja 90 85
Rumpa 95 93
Lår 54 51,5
Vader 33 33
Överarm 28 27,5
Biceps 29 29

Vikt 58,2 55,5

Sara har gjort en egen kategori i sin blogg där hon dokumenterar hela sitt träningsupplägg och lägger upp bilder. Ni som vill ha träningspepp av en helt vanlig tjej rekommenderas bokmärka!

Sara och jag har en väldigt tajt relation och Sara kan berätta allt för mig, det är viktigt i relationen mellan en PT och en nybliven mamma. Speciellt med tanke på att Sara siktar högt, är beredd att satsa 100% och pressar sig själv hårt. Skillnaden mellan sund satsning och mani är hårfin, därför tycker jag att det är viktigt att ta hjälp av någon som är kunnig, erfarenhet och som objektivt kan lugna, peppa, gasa, bromsa och styra i rätt riktning. Sara har experimenterat med sin kropp på egen hand tidigare och fastnat i både ätstörningsfällan, depression och uteblivna träningsresultat. I den vardag hon lever i nu med dagliga promenader mellan 60 och 120 min, ett par upp till fyra träningspass på gymmet eller hemma per vecka, amning, förskolelämningar, playdates och matlagning är hon som lyckligast hittills i livet. Sara sätter sina barn i första rummet, sedan prioriterar hon tiden till att bygga upp sin kropp så att hon kan vara stolt över den. Den kan användas till att bära både små och stora bebisar, den orkar. Hon orkar. Det handlar inte om magrutor eller proportionerliga kroppsdelar, det handlar om att vårda den kropp vi har. Vi har bara en kropp och den ska fungera länge, numer inte bara för vår egen skull.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara I min lilla lilla värld 10 november, 2011 at 05:58

    <3

    [Svara]

  • Svara Föräldrafitness 10 november, 2011 at 06:52

    Heja Sara! Bilderna är tydliga, imponerande. Kanske är en bidragande orsak till effekten att Sara mår bra och är lycklig?

    [Svara]

  • Svara Sofie 10 november, 2011 at 07:59

    Grymma tjejen 🙂 Vilken inspiration!

    [Svara]

  • Svara Gunilla 10 november, 2011 at 09:38

    Grymt jobbat!! Härligt att höra att Sara mår bra och är lycklig framför allt, men utan att förringa det faktum att hon ser riktigt bra ut i kroppen!!

    [Svara]

  • Svara Stolt Mamma 10 november, 2011 at 13:39

    Ahhh jag är bara så imponerad av denna kvinna 🙂
    Hon kan vara stolt att hon inspirerar väldigt många i sin tur med det jävlar anamma hon har bara love her…
    Hon har bl.a fått mig att kliva i träningsdojorna 😀

    Era två bloggar pendlar jag dagligen emellan och ni inspirerar mig till tusen 🙂

    Kramen Carola

    [Svara]

  • Lämna kommentar