Lofsan

Mammabarnträning på Rosa Skrot

Det blev ett succépass med 11 mammor och bebisar idag!

Jag planerade ett pass med 6 stationer, varannan pulshöjare med benfokus och varannan styrka för bålen. Först körde vi tre långa intervaller på varje övning och sedan kombinerade vi dem i tabataintervaller.

Mammorna var grymma, starka och uthålliga. Det är så inspirerande att se alla tjejer in action. Den minsta bebisen som var med ligger fortfarande i Fias mage 4 veckor till, de andra bebisarna var från 8 veckor till 6 månader. Det är väldigt individuellt när man kan starta igång med träning efter förlossningen men mitt allra bästa tips är att anpassa sin gravidträning så att man kan hålla igång så nära förlossningen som möjligt.

Jag hoppas att vi på Rosa Skrot kan lägga in minst ett pass för mammor med bebisar (upp till krypålder) i veckan från januari men det hänger på efterfrågan. Jag vet att det är stor efterfrågan på gruppträningspass för mammor med kompetent och erfaren tränare. Det finns en hel del att tänka på när man tränar gravida och nyblivna mammor!

Vilka vill komma och köra ett sånt här pass i veckan på Rosa Skrot nästa termin?


6 stationer och så bebisarnas mattor i mitten


Coola starka mammor som ammar efter passet.


Efter graviditeten är det viktigt att bygga upp balansen genom foten och stabilitet i bäckenet, en barfotasko är bra att träna funktionell styrketräning med. Johanna, Sofia och jag har fastnat i Merrellträsket.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

11 Kommentarer

  • Svara Linn 6 december, 2012 at 20:50

    Tusen tack för ett toppenpass. Jag var där med min 10 veckors och hade grymt kul. Bra övningar och mycket bra påpekanden som gjorde att övningarna tog mer (och förmodligen skonade kroppen). Det var första gången jag fick chansen att träna med dig. Skulle gärna göra det mer.

    [Svara]

  • Svara Linn 6 december, 2012 at 20:51

    Jo, jag blev väldigt nyfiken på skorna. Har hittat in till hemsidan men undrar vilken modell man ska titta efter. Tack på förhand.

    [Svara]

  • Svara Sara 6 december, 2012 at 22:27

    Åh det ser ju så himla härligt ut! Jag önskar verkligen att det funnits något sådant när lillasystern var bebis, är övertygad om att jag hade mått så mycket bättre då, kommit mig ut, tränat, träffat likasinnade – det hade antagligen gjort otroligt mycket. Så jag hoppas att det blir pass i vår, för de som behöver det, så att kanske iallafall någon kommer undan och slipper må som jag gjorde.

    [Svara]

  • Svara Johanna Barvelid 6 december, 2012 at 22:47

    I’m in!

    [Svara]

  • Svara anna 6 december, 2012 at 22:48

    Åå vad jag blir inspirerad!! E gravid nu med nr 2 o undrar om du lan ge tips på träning som är bra att göra långt in i graviditeten, spinning? Simning? Jsg promrnerar mycket men atr springa mycket som jag gör annars känns inte ok…..tacksam för tips!!!

    [Svara]

  • Svara anneli 7 december, 2012 at 10:36

    Ser väldigt trevligt och mysigt ut!

    http://lifeincerise.wordpress.com

    [Svara]

  • Svara Kim 7 december, 2012 at 10:51

    Hade Såå gärna kommit varje vecka, om jag bara hade bott närmre. Saknar nåt liknande här men får tacka för all inspiration som gjort att jag kommit igång mycket tidigare med min träning efter bebis nr 2.

    [Svara]

  • Svara Therese 7 december, 2012 at 13:15

    Va kul att du kör mamma/baby-pass igen! Jag tränade för dig när du instruerade SATS baby efter min graviditet och du är verkligen grym! Tack vare dig blev jag inspirerad och motiverad till att komma i form efter min graviditet! Jag har följt din blogg sedan dess och är nu i bättre form än jag var innan jag blev gravid!

    [Svara]

  • Svara Frida - Militärmamman 7 december, 2012 at 15:10

    Men var gör ni av alla bebisar när mammorna flyttar runt i salen bland stationerna?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    De ligger eller sitter på mattorna hela tiden och mammorna flyttar runt.

    [Svara]

    Frida - Militärmamman Reply:

    Aha, tack!

    [Svara]

  • Lämna kommentar