Lofsan

Mama Tummy Day

Katarina Woxnerud, skaparen av appen Mammamage har utsett 18/1 till Mama Tummy Day, en dag vi uppmärksammar alla Mammamagar. Du kan vara med genom att lägga upp en bild på instagram och märka den med #mamatummy. Jag delar med mig av ett kollage med tre bilder på min mage före under och efter graviditet. Jag har varit galet noggrann och envis med att träna mina magmuskler på rätt sätt efter graviditet och även om den ser superstark ut känner även jag att jag behöver ännu mer stabilitet kring bäckenet.
 
 


Randig bikini: sommaren 2008 några månader innan jag blev gravid med Sixten. Mitten: Sixten i magen sommaren 2009. Rosa top: sommaren 2012 knappt 2 år efter min andra förlossning.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

7 Kommentarer

  • Svara Amanda olsson 18 januari, 2014 at 10:53

    Hur tränar man magen på rätt sätt då efter en graviditet? Min mage står ut mycket efter graviditeten och fick även göra kejsarsnitt så de skärde upp muskeln. Nu vill jag att det ska dra ihop sig igen men vet inte hur jag gör det på bästa sätt. Tack för en motiverande blogg!

    [Svara]

  • Svara Lofsan stödjer Mamatummy Day | MammaMage 18 januari, 2014 at 17:02

    […] Lofsan, eller Lovisa Sandström som hon ju heter, bloggar i dag om Mamatummy […]

  • Svara Malin - gravid med tvillingar 18 januari, 2014 at 18:01

    Heja mamatummy day! Är gravid med tvillingar i v38! Ser framemot att börja träna efter förlossningen!

    Grymt imponerad av dina bilder och resultat!

    Ha en bra lördag!
    Kram

    [Svara]

  • Svara lina 18 januari, 2014 at 19:50

    Grymt imponerande! undrar också hur man tränar magen på rätt sätt efter graviditeten? fick även jag göra kejsarsnitt, tränar ca 3pass i veckan styrke+ kondition men är rädd för att min mage alltid kommer se ut som den gör nu med skin som hänger över snittet. Fick barn för 8 månader sedan.

    [Svara]

  • Svara Anna - Housesoul.se 18 januari, 2014 at 19:57

    Åh va bra jobbat! Inspirerande:D
    Kram Anna

    [Svara]

  • Svara Jeanette 18 januari, 2014 at 23:00

    Hejsan!
    Imponerande resultat & bra sak att uppmärksamma. Jag är själv gravid i v.16 och är core-instruktör. Jag har ingen mage ännu. Men hur länge kan man köra vanliga core övningar som crunches & plankor? Jag är osäker.

    [Svara]

  • Svara lucy 16 december, 2014 at 14:16

    Hej! Hittade detta gamla inlägg efter att ha totalt tappat sinnet… jag är i v37+4 och har bristningar på bröst, lila bristningar på insida lår o nu upptäckt bristningar på magen. Jag orkar bara inte med… vill att detta ska vara över o att jag ska få min kropp ”tillbaka”, känns tråkigt att för resten av livet hånas av en lös och ärrad kropp.
    Säkert flera som tycker detta är jättefånigt, men nu orkar jag inte mer o ville uttrycka mig nånstans.
    Lofsan, du är en inspiration – heja dig!

    [Svara]

  • Lämna kommentar