Lofsan

Magövning efter förlossning

Efter förlossningen är det viktigt att hitta tillbaka till magstödet. Här är en videoblogg med en övning som passar både dig som fött vaginalt eller med snitt. Det är tre saker att tänka på innan du kopplar in benen:

Naveln
Svanken
Knipet

[videofyme id=”845252″ width=”500″ height=”320″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

9 Kommentarer

  • Svara foraldrafitness 7 februari, 2013 at 14:20

    Bra video, jag brukar också tipsa om att ha en kudde mellan knäna som man kniper ihop.

    [Svara]

  • Svara Malin 7 februari, 2013 at 14:45

    en fråga – när efter förlossningen KAN man göra detta?
    /mvh malin

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Så snart som du känner dig redo.

    [Svara]

  • Svara Tant Anna 7 februari, 2013 at 15:46

    Tack för det!!

    [Svara]

  • Svara Erica 7 februari, 2013 at 16:52

    Bra video! Kan man aldrig öva för mycket.

    [Svara]

  • Svara Lisa 7 februari, 2013 at 21:43

    Precis vad jag tänkte fråga dig om – perfekt! Tusen tack!

    [Svara]

  • Svara Kasia 12 februari, 2013 at 16:44

    Tack för det! Mycket hjälpsam 🙂

    [Svara]

  • Svara Amanda 12 februari, 2013 at 21:07

    Har aldrig kommenterat ett inlägg hos dig förut, har läst din blogg lite till och från ett tag nu. Detta inlägg kommer verkligen hjälpa mig sedan när jag känner mig redo att börja träna igen efter graviditeten. Tack 🙂 . Men har du samlat alla tips till nyblivna mammor någonstans så man kan ta del av fler tips? /Amanda

    [Svara]

  • Svara Veronica 12 februari, 2013 at 23:28

    Jag har fått träningsförbud än så länge pga att jag gick sönder rätt mycket och har pratat med både min barnmorska och en sjukgymnast. Dom tyckte jag skulle vänta tills jag varit till specialistmödravården. Men kan man köra denna övning ändå eller ska jag vänta? Är elitidrottare till vardags.

    [Svara]

  • Lämna kommentar