Lofsan

Lördagsträning med videoblogg om chins

Det är galet skönt att starta lördagen med träning tycker jag. Jag gillar att ha träningen gjord och inte behöva tänka på tiden och gymmets öppettider eller att maten ska tajma träningen. Upp ur sängen, lite äggröra och gröt och sen på med kläder på barn och i väg. Check!

Dagens pass:

5 min löpning uppvärmning 12 km/h

2 st tabataintervaller á 4 min på 19 km/h med 1 min vila mellan.

3 övningar á 1 min på varje, 3 varv med 15 sek vila mellan varje övning.

3 övningar á 1 min på varje, 3 varv med 15 sek vila mellan varje övning.

Fokus på passet var kondition och bålstyrka, bra för hållning och pannben. Jag älskar träningspass när jag blir så där extremt svettig. Många tjejer har ju mentalt svårt för att bli svettiga men jag tycker att det är coolt.


En av övningarna i den sista cirkeln med 3 övningar är en kombination av chins och burpees. Jag filmade hur övningen ser ut åt er. Den passar bra för er som vill bli bättre på chins, orkar hoppa och dra er upp samtidigt och vill ha en tuffare variant. En klar favorit hos mig!


[videofyme id=”777614″ width=”500″ height=”320″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

8 Kommentarer

  • Svara Annso 19 januari, 2013 at 14:14

    Herrejävlar Lovisa! Du är lite galen, stark som attan. Och så värsta Stomathol-leendet! Grym du är.
    Kram Annso

    [Svara]

  • Svara Maria 19 januari, 2013 at 14:21

    Hej Lofsan. Tack för en väldigt inspirerande blogg.
    Nu till min fråga. Jag tränar ca 4-5 ggr i veckan och har kombinerat styrke ochkonditionsträning. Har dock förstått att om man styrketränar för att bygga upp mer muskler och bli mer tajt skall man inte kombinera styrka och kindition. Undrar dock man kan köra kondition och styrka olika dagar, eller om man borde totalt fokusera på styrka nu under någon månad och sen när man byggt upp mer muskler börja kombinera dessa två typer av träning?

    Vill gärna förbränna lite mer fett, men inte på bekostnad av min muskeluppbyggnad.

    /Maria

    [Svara]

  • Svara Jo 19 januari, 2013 at 19:22

    Ny bloggläsare här, träningstokig tjej som älskar att svettas hårt 🙂 Tack för grym övning, ska testa imrn. Efterlyser kostlära på bloggen!

    [Svara]

  • Svara Mikaela 19 januari, 2013 at 19:52

    Du är så jäkla grym! Så där såg det ju inte riktigt ut när jag körde motsvarande övning i torsdags;) Det blir till att öva, öva, öva.

    [Svara]

  • Svara Junitjej 20 januari, 2013 at 09:44

    Vad det ser jobbigt ut! BRA JOBBAT!

    [Svara]

  • Svara Hanna N 21 januari, 2013 at 21:18

    Så grymt pass det verkar som ! Älskar ditt leende också, snacka om träningsglädje ! Du skulle inte vilja dela med dig av hela passet ? Jag skulle verkligen behöva lite inspiration 🙂

    [Svara]

  • Svara Marie 21 januari, 2013 at 21:33

    Grym blogg! Jag undrar hur du lyckas springa på 19 km/h på löpbandet?! Det är ju jättesnabbt. Vad kör du vilan på tabatan på? tar det inte tid för löpbandet att komma upp till din höga hastighet sen?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Jag hoppar av och står och vilar i 10 sek och då fortsätter bandet rulla.

    [Svara]

  • Lämna kommentar