Lofsan

Lördagspasset i Göteborg

I lördags flög jag på förmiddagen från Salzburg till Arlanda, där hade jag två timmars mellanlandning med sushilunch i Skycity innan nästa flyg tog mig och Hans ner till Landvetter och Göteborg.
 
 Vi tog en taxi till hotellet och bytte direkt om till träningskläder. Jag vill ta varje chans när jag är ute och reser att träffa människor som inte bor eller kan ta sig till Stockholm så jag hade bjudit in till ett utomhusträningspass i Näckrosparken. Ungefär 60 tjejer kom och tillsammans körde vi ett allsidigt helkroppspass med tre stycken block.
 
 Detta pass har jag testkört själv två gånger, dessutom har jag kört det tillsammans med 130 personer när tidningen Topphälsa körde tisdagsträning i Hagaparken inför Topploppet förutom vid passet i lördags så jag känner mig väldigt nöjd med upplägget:
 
 
 Block 1:
 
 Rörlighetsträning 2 minuter på varje:
 
 Utgående till plankposition med raka ben med sträckning mot himlen mellan varje
 Huksittande med enarmsträckning mot himlen
 Utfallsrörlighet (finns i Stora löparboken för kvinnor)
 Sidoutfall med rotation (finns i Stora löparboken för kvinnor)
 Sumoknäböj rörlighet finns i Stora löparboken för kvinnor)
 
 Block 2:Intervalllöpning cirka 200-300 meter
 Kör samma sträcka fram och tillbaka i 20 minuter:
 Sträcka 1 Jogg/Gång
 Sträcka 2 Löpning
 Sträcka 3 Sprint
 Sträcka 4 Börja om med Jogg/Gång igen och fortsätt växla tempot varje sträcka.
 
 Block 3: Stabilitetsträning
 2&2 med en kompis 1 minut på varje övning/ben, 2-3 varv:
 Enbenshopp i fyrkant, valfria hörn (finns i Stora löparboken för kvinnor) Kör med din kompis som spegelbild
 Enbensknäböj/Pistol squats
 Enbenshopp med fast grepp (håll runt vristen på kompisens ben, hoppa på ett ben samtidigt båda två)
 Enbensburpees (Kör vanliga burpees men använd bara en fot)
 
 Som du ser ovan är det här ett pass som vänder sig till dig som är van att träna en del och som behärskar enbensövningar. Detta pass är inte lämpligt under eller direkt efter graviditet men funkar för dig som ligger i block 4 i Lofsans mammaträning eftersom det är löpning i passet och enbensövningar.
 
 Här kommer bilder från när jag körde passet med alla brudar i lördags. Göteborg bjöd på en krispig höstsol och massa glada ansikten!
 
 

 När vi var klara med passet köpte Hans och jag med oss lite godis upp till hotellrummet, vi tog en sväng på spat och badade lite och sen somnade jag som en liten bebis klockan 21. Helt slut efter en lång dag som startade på ett alphotell i Österrike och slutade på ett spahotell i centrala Göteborg.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Camilla 28 september, 2015 at 22:59

    Tack för ett kul pass, ja har fortfarande träningsvärk i några vad ja gissar är sätesmuskler.. 🙂

    [Svara]

  • Svara Saras träningsblogg 29 september, 2015 at 07:50

    Åh kul! Typiskt att man missa detta!

    [Svara]

  • Svara Maria at inredningsvis 1 oktober, 2015 at 18:55

    UNDERBARA livsglada foton 🙂 och jag måste verkligen komma igång att motionera nu haha

    Idag har jag barnsängar på bloggen 🙂

    ha en härlig helg !

    LOVE Maria

    [Svara]

  • Lämna kommentar