Lofsan

Löpträning med Ida aka Allakanträna

Ikväll har jag hängt med ett så inspirerande gäng ute i Tantolunden. Ida är på besök i storstan från Värmlandsskogarna och då fick vi, några tjejer med löpmotivation, möjlighet till professionell löpcoachning med några rörlighetsövningar, tre tekniktips och ett intervallträningspass längs Årstaviken. Vi körde 10 stycken 90/30-intervaller vilket innebär att man springer fort i 90 sekunder och joggar superlångsamt i 30 sekunder. Exklusive uppvärmning och nedvarvning tar passet bara 20 minuter och är ett perfekt lunchpass eller ontomtidpass.

Jag som kört ett ryggträningspass på morgonen kände mig rätt nöjd med att ta svansen i gruppen och samla ihop gänget bakifrån. Sista intervallen var jag dock tvungen att få pressa på benen och driva upp pulsen ett par steg. Vi avslutade med en backe uppför Tantolundens topp och kände oss väldigt nöjda med vår torsdagskväll. 🙂

Fler bilder och reflektioner från passet hittar du hos Lisa bl.a.


Hela gänget utanför basecamp Rosa Skrot där jag jobbar. Starka brudar!


Ida fick ont i magen efter passet och jag fick chansen att ge tillbaka efter många tuffa pass hon coachat mig i. Tack vare Ida gick både Halvmaran och Lidingöloppet som en dans för mig med fina måltider. Hon hjälper till med löpträningen för både 5:or, 10:or, halvmaror och marathon för den som vill ha proffshjälp. Kolla Allakanträna!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Kommentar

  • Svara Sandra 15 mars, 2013 at 14:07

    ÅH vad kul att springa ihop och att även köra intervaller, de är ju de bästa som finns!

    [Svara]

  • Lämna kommentar