Lofsan

Löpning i London

 Herregud, jag drack champagne igår kväll och vaknade med sån träningsvärk att jag inte kunde knyta löparskorna imorse efter mitt benpass igår. MEN fördelen med att ha ett träningsprogram att följa är att träningen blir av ändå. Att springa intervaller i solsken, 10 grader varmt och med gröna gräsmattor intill var en ren njutning och jag känner mig 10 gånger bättre nu efter passet.
 
 

 Hans och jag är i London den här veckan och jobbar. Idag sprang vi 7 km i Regents park. Den påminner mycket om Hyde Park fast det är mycket finare tycker jag. Det är i Regents park som London zoo ligger. Vi körde så kallade naturliga intervaller där, intervaller som helt bygger på hur naturen ser ut runtomkring. Vi körde mellan 150 och 400 meter varje gång, 0,5-1 minut vila och 8 stycken omgångar. Tex: nu springer vi fram till bron, vilar, nu springer vi till papperskorgen osv. Sån här typ av intervalllöpning är jag uppväxt med och det passar mig perfekt nu när jag inte vill träna prestationsinriktad löpning utan springer för hälsa och förbränning.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Kommentar

  • Svara KikkiSandström 24 januari, 2016 at 21:03

    Lycka till med träningen – det verkar ju gå som på räls 🙂
    Jag och många med mig kör också på med en specialare för att komma i superform. Kolla http://kikkisandstrom.se/om-du-vill-fixa-basta-formen

    [Svara]

  • Lämna kommentar