Lofsan

Löparskola på Nyhetsmorgon med Elizabeth Hilton

Idag startade vi igång vårens löpskola som kommer att sändas på TV4 Nyhetsmorgon från Internationella kvinnodagen fram till Mors dag i maj. Under sex söndagar framöver kommer ni att kunna följa Elizabeth Hilton och hennes utveckling från att kunna jogga 10 minuter till att springa Vårruset. Tanken är att ni som vill hänga på löparskolan ska få inspiration till att börja löpträna med låg tröskel. Om du vill fokusera extra mycket och ha individuellt utformat löpprogram liknande det som Elizabeth följer så har vi gjort program för 5 kilometer (men även 10, 21 och 41 km för längre perioder) under 5 veckor i Stora löparboken för kvinnor.

Idag fokuserade vi på tre saker: att ge Elizabeth självförtroende kring löpningen, att lägga upp en plan för de tre kommande veckorna, att träna effektivt med låg skaderisk. Resultatet av detta är intervallträning.

 

Nästa inslag sänder vi 29:e mars, då har Elizabeth alltså varit igång i tre veckor!

 

Hilton

Min väst, som jag älskar galet mycket, kolla bara på ryggen under första sekunderna i klippet, har jag designat själv tillsammans med Röhnisch. Hela min klädkollektion finns att köpa hos utvalda återförsäljare och i några webshopar från 26/3!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Kommentarer

  • Svara Susanna 8 mars, 2015 at 23:17

    Hej Lovisa!

    Jag har en fråga jag hoppas att du kan hjälpa till med. Jag har det senaste året kämpat väldigt med träningen och kosten. Jag tränar och äter under ohälsosamt kontrollerade former och mår psykiskt dåligt. Jag älskar att tävla och är väldigt prestationsinriktad. Löpning tycker jag om och mår oftast bra av att springa ute och få den egentiden. Just nu funderar jag på att anmäla mig till ett halvmarathon och börja träna enligt träningsschema anpassat för det men jag kan inte bestämma mig om det är bra eller dåligt för mig. Oavsett om jag gör det eller inte så skriver jag strikta träningsscheman som jag följer ändå. När det gäller att träna inför mara och halvmara får jag tydliga pass att följa och ett mål att se fram emot. Det känns som att det kan vara bra då jag kanske kommer kunna trappa mer lite på träningen för att undvika skador och överträning inför loppet samtidigt som jag inte vet om det kommer skapa stor stress eftersom jag går ner i intensitet gentemot det jag tränar nu. Du som har tränat inför sådana lopp innan, vad tycker du? Ska jag ta mig an utmaningen och hoppas på att det blir en bra period för mig inför loppet eller tror du bara att saker och ting kommer bli värre. Hoppas du förstår frågan. Hälsningar Sanna

    [Svara]

  • Svara Ulrika 10 mars, 2015 at 13:31

    Hej,
    Såg inslaget ovan från Nyhetsmorgon och har även köpt din bok i helgen. Det jag undrar är vilket program som Elizabeth ska följa nu i tre veckor? Tänkte jag skulle ”haka” på för att komma igång mer med löpträning.
    Hälsningar Ulrika

    [Svara]

  • Lämna kommentar