Lofsan svarar

Lofsans mat

Sarah undrar vad jag äter under en vanlig dag.

09.00 Frukost

En stor tallrik gröt gjord på Axa Gold Müsli och lite extra gryn och linfrö. Som topping har jag 1 dl tinade hallon och en skivad banan. 1.5 dl lättmjölk.

Om jag inte ska träna äter jag också en grov smörgås med Lätta och några skivor kalkon. Jag äter alltså mer om jag inte ska träna eftersom jag om jag går hemma på förmiddagen blir sötsugen och går och rotar i skåpen. En extra smörgås brukar göra bot. Tränar jag blir jag distraherad och inte lika sötsugen.

ca 13.00 Lunch

Om jag är hemma äter jag matlåda från gårdagens middag, men ofta blir det en kyckling- eller räksallad eller en sushi om jag är ute på stan. Har jag dåligt med tid, energi, motivation o.s.v. kan det bli ytterligare en tallrik gröt med smörgås till lunch.

ca 15.30 Mellanmål

Mitt vanligaste mellanmål är en burk Lätt Kesella som jag blandar med Fun Light. Smaken och konsistensen blir som en fruktyoghurt. Om jag ska eller har tränat i anslutning till målet har jag på en deciliter müsli på toppen.

ca 18.00 Middag

Vi äter vanlig husmanskost de veckor vi har Hans barn hos oss vilket innebär korv, köttbullar och sånt som serveras tillsammans med pasta eller potatismos. Är inte så förtjust i kokt potatis. De veckor vi är ensamma äter vi ofta någon sallad till middag men ofta på restaurang och då väljer jag en kycklingfilé eller en köttbit med sallad.

ca 22.00 Kvällsmål

På kvällen äter jag antingen ytterligare en burk Lätt Kesella med Fun Light eller en bit ostkaka med tinade hallon. Tillsammans med frukosten är detta det bästa målet på hela dagen!

Jag äter micropopcorn på fredagskvällen, och lördagsgodis. Annars försöker jag hålla mig ifrån skitmat och satsa på mättande livsmedel.

Jag räknar inte kalorier men vet ungefär hur mycket jag ska äta för att min kropp ska fungera och förändras så som jag vill.

Jag gick upp cirka 10 kilo under graviditeten, från 59 till 69 och nu väger jag 53 kilo. Jag vill inte gå ner mer i vikt utan hellre bygga på mig mer muskelmassa med samma fettprocent.

Om det är någon som vill ha hjälp med att lägga upp ett personligt kostschema är det bara att hojta till!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Alfva 3 februari, 2010 at 17:32

    Jag skulle behöva ett kostschema. Fast då skulle jag också behöva ett nybörjar träningsschema att köra, annars funkar det inte att hålla maten. Jag går till gymmet då och då, men ska jag vara helt ärlig så vet jag egenltigen inte vad jag ska träna, så det är nog aldrig speciellt effektivt!

    [Svara]

    Lovisa Reply:

    Jag hjälper dig såklart! Vi pratar om det på måndag!

    [Svara]

    skolfux Reply:

    Oooo jag med!

    [Svara]

  • Svara Ylva 3 februari, 2010 at 17:54

    Hej Lovisa!
    Hoppas allt är bra med familjen, läser din blogg ofta och blir inspirerad av din disciplin 🙂 jag skulle gärna vilja ha lite kostråd om det går för sig 🙂
    Ha det gott, kram Ylva

    [Svara]

    Lovisa Reply:

    Absolut! Ge mig en mailadress så skickar jag ett mail till dig med mer info!

    [Svara]

  • Svara Nea 3 februari, 2010 at 19:02

    JAG skulle behöva lite hjälp!! Jag har precis börjat träna, eller ja..har hunnit 1 gång men bättre än inget haha. Jag gick upp 27 kg med båda mina barn. Och gick ner allt efter den första men har 8 kg kvar av denna graviditeten. Jag vill lära mig äta rätt och träna rätt. Det har blivit lite slappt här och var! haha
    Jag ska gifta mig om 2 månader ( ett överaskningsbröllop ) och vill såklart vara fin då. Vill du hjälpa mig?

    [Svara]

    Lovisa Reply:

    Kolla din mail!

    [Svara]

  • Svara emma 4 februari, 2010 at 00:57

    åå, jag vill jättegärna ha lite hjälp.
    äter dock inte kött av något slag, så jag vet inte om du kan hjälpa mig?

    [Svara]

  • Lämna kommentar