Lofsans Mammaträning

20150801 kl 22:40 » Lofsan

 Äntligen finns nu min andra bok, Lofsans Mammaträning, att köpa eller beställa på nätet. Det är många som väntat och frågat och jag är så glad över att dagen nu är här!
 
 Lofsans mammaträning är en inspirationsbok om träning efter graviditet. Den bygger till 100% på min träningsfilosofi, som handlar om att:
 
 -Träning ska kännas meningsfull
 -Träning ska ha ett syfte
 -Träning ska ge energi
 -Träning ska vara en del av ett större perspektiv där familj, vänner, sömn, kost och återhämtning ingår
 -Träning ska ge effekt på ett sätt som går att mäta, antingen i resultat eller i känsla
 -Träning alltid kan och ska individanpassas och göras progressiv.
 
 I den här boken har jag samlat all den kunskap jag har efter att ha jobbat som PT i 10 år och särskilt med enbart kvinnor de senaste 5 åren. Utifrån min erfarenhet, mina kollegors breda kompetens och de tusentals kvinnor som jag på olika sätt har coachat har jag gjort träningsprogram som sträcker sig över 9 månader, från första tiden efter förlossningen och framåt. Bokens program har en tydlig progression, en pulsering i träningsmängd, varierade pass med tydlig struktur och lättillgängliga övningar som man inte behöver ha tillgång till gym för att kunna följa. Därför passar boken alldeles utmärkt för dig som har äldre barn, men även dig som inte varit gravid men som vill komma igång med träning har stor nytta av programmen, det lovar jag!
 
 Det här en väldigt personlig bok där jag berättar mycket om mig själv, min egen träning, min syn på mig själv och mitt föräldraskap och jag hoppas att de delarna av boken ska inspirera lika mycket som träningsprogrammen. Precis som Stora löparboken för kvinnor är Lofsans Mammaträning en inspirationsbok i första hand och inte en träningsmanual.
 
 Syftet med mina böcker är att ge kunskap till människor som vill lära sig mer om träning, att inspirera kvinnor som vill och behöver stöd och motivation till träning samtidigt som jag också vill ge riktiga träningsprogram med låg tröskel som alla kan genomföra utifrån sina förutsättningar.
 
 Precis som i Stora löparboken för kvinnor har jag tagit hjälp av några experter på vissa områden: Träningsprogrammen och alla råd kring graviditetsrelaterad bäckensmärta har fysioterapeut Louise Kjellberg hjälpt mig med, läkaren Caroline Mellberg har faktagranskat och dietist Sophia Lind har hjälpt med mig kostkapitlen. Dessa fantastiskt kompetenta kvinnor jobbar jag tillsammans med i Lofsangruppen och jag är stolt över att få leda ett nätverk som brinner för kvinnors hälsa.
 
 Stora löparboken för kvinnor har blivit en riktig succé, både sett till försäljningssiffror men framförallt baserat på era träningsresultat! Ni är många tusen kvinnor som följer de olika programmen och vittnar om nya personliga rekord, om att träningen ger resultat och framförallt känns rolig och meningsfull. Det är den riktiga succén tycker jag!
 
 Jag skriver inte böcker för min egen
 skull utan har ambitionen att erbjuda inspiration och fakta kring sådant som många kvinnor efterfrågar, det är det jag brinner för. Jag är så spänd och förväntansfull inför att läsa och höra era reflektioner kring Lofsans Mammaträning, det är ju till er jag skriver!
 
 Lofsans Mammaträning finns att beställa hos Bokus och Adlibris och går givetvis att köpa i bokhandeln och affärer som säljer böcker.



6 kommentarer på “Lofsans Mammaträning”

Till kommentarsfältet »

  1. Skaffa din egen gravatar! (visningsbild)Johanna

    Vad spännande! Jag gillar att få till träningen när jag är hemma med min bebis. Det ska bli kul att få tips till fler övningar :-) /http://healthbyjohanna.com

    [Svara]

  2. Skaffa din egen gravatar! (visningsbild)Diana (La Madre)

    Men alltså vad kul att du släpper en ”mamma” bok. Men frågan är om jag är ”i den kategorin” när jag hade barn sist för 4 år sedan. Så jag är ingen nybliven mamma direkt men behöver grundtips ändå kan man säga.

    [Svara]

  3. Skaffa din egen gravatar! (visningsbild)Annika/Resfredag

    Grattis till ännu en succébok! Jag har haft otrolig nytta av Stora löparboken för kvinnor, och lär investera i den här också.

    [Svara]

  4. Skaffa din egen gravatar! (visningsbild)Lofsans mammaträning - Fitness & HälsaFitness & Hälsa

    […] ett tag sedan fick jag hem boken Lofsans Mammaträning – en bok för gravida eller nyförlösta kvinnor som vill få hjälp att komma igång med […]

  5. Skaffa din egen gravatar! (visningsbild)Helen Steen

    Hej!
    Såg ert program i söndags på TV4. Jag har under en längre tid utvecklat en dräkt för gravida att användas under träning samt för vardagsbruk för att underlätta.
    produkten är framtagen av mig o produceras i Sverige.
    Hoppas att ni tycker det är av intresse. Återkom gärna så bidrar jag med all information som ni önskar.
    Med vänliga hälsningar
    Helen

    [Svara]

  6. Skaffa din egen gravatar! (visningsbild)Malin

    Har precis läst igenom boken och ser så fram emot att få komma igång. Jag är i slutet av min graviditet (BF 1/4) och försöker fortfarande träna lätt skidåkning, styrketräning och crawl simning.
    Det enda jag saknar i boken är något riktmärke när man kan börja efter förlossningen? För känns som första blocket borde man kunna göra innan efterkontroll hos BM.

    [Svara]



Lämna kommentar