Lofsan, Träning, Videobloggar

Lektion i sidoplanka – för plattare och starkare mage

Här är ett filmklipp där jag berättar om vad man ska tänka på när man tränar sidoplankan. De övningar jag visar är grymma för att få en starkare och plattare mage och smalare midja. Dessa övningar ska alla träna, inte bara de som fött barn. Alla behöver en stark bål med kontroll!

Mer i ämnet:

Varför ska man inte göra situps efter graviditet?

Så står du rätt i plankan!

 

Dela gärna inlägget på facebook, twitter eller länka på din egen blogg.

 

[videofyme id=”488282″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

15 Kommentarer

  • Svara Jenny 25 april, 2012 at 12:26

    Precis vad jag behövde o efterfrågade faktiskt om lite tips på min blogg. Jag får så fasligt ont i knäna när jag står på knä och gör sidoplankor så jag undrar om det då är bättre att jag börjar på tå? Klarar cirka 20 s på tå men inser nu att jag nog inte skjutit upp höften rätt.

    Tack för inspiration. De små sover då jag ska genast köra sidoplankor 🙂

    [Svara]

    Johanna - Mamma, mode, skor Reply:

    Jag får också ont i knäna när jag står på¨knä och gör sidoplankor. Hur kommer man ifrån det?

    [Svara]

  • Svara Yvonne 25 april, 2012 at 12:47

    Hej! Har följt din blogg ett tag och tycker den är väldigt inspirerande. Diskuterade lite idag och funderade hur du gör kring maten till grabbarna? Äter ni samma mat eller gör du annat till dom? Vill ju självfallet ge mina barn bra mat men ibland som idag så blir det ju pannkakor för det går snabbt men det är ju inte så jätte bra mat egentligen? Tack för en bra sida!

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Nej, vi äter inte samma mat; killarna äter pasta, korv, pannkakor vid 17-tiden medan vi ofta äter vid 19-tiden och vi äter ofta kyckling och fisk eller köttfärs.

    [Svara]

  • Svara Elin 25 april, 2012 at 13:16

    Kanseke en dum fråga, men ska man göra båda sidorna. jag klarar nämligen ena sidan gallant men andra sidan inte alls… 🙁 ska jag då fokusera på den sidan som är kass?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Träna så länge du kan på båda sidor.

    [Svara]

  • Svara Klara 25 april, 2012 at 14:49

    Hej! Tack för bra tips på fler olika ”plankor” som jag efterfrågade här om dagen!
    Jag ska genast ge mig på att testa …=D / klara

    [Svara]

  • Svara Linda 25 april, 2012 at 18:51

    Hej Lovisa!
    Tack för ett grymt bra inlägg med tips på plankor 😀

    Igår åt vi en såå god kycklingrätt,och jag kom att tänka på dig då 😉
    Har förstått att du gillar halloumi och denna kyckling som panerades i just halloumi och basilika var sååå god! Hittade receptet på en matblogg,så jag kan inte ta åt mig av äran, men sprider den gärna vidare 🙂 attachment:/1/halloumi-och-basilikapanerad.html är länken till recptet!
    Vi serverade våran med ratatouillen till och mina killar (3, 6år) slukade allt!

    [Svara]

    Linda Reply:

    Ähh, länken verkar inte funka 🙁 Klicka in dig på hennes blogg och sök på halloumi så hittar du!
    http://lottakruse.blogspot.se/

    [Svara]

  • Svara Lina 25 april, 2012 at 21:53

    Coolt, imorrn blir det sidoplanka!

    [Svara]

  • Svara Frida R 26 april, 2012 at 09:34

    Sidplanka framför Greys. Check!

    [Svara]

  • Svara Kristin 26 april, 2012 at 12:56

    Bra med tipset att hålla upp höften! Jag har en fråga kring de olika nivåerna, är det bättre att göra en svårare variant en kortare tid eller ska man gå ner till den nivån man orkar hålla längre? Jag tycker tex att det är lättare att hålla tekniken på tå men orkar då bara kanske 25-30sek åt gången men klarar knäläget typ en minut.

    [Svara]

  • Svara Anna 26 april, 2012 at 20:33

    Jättebra och inspirerande inlägg. Kastade mig ner på vardagsrumsgolvet och körde olika plankor igår efter att ha sett filmen. Däremot har jag tidigare, precis som någon annan skrev, fått ont i knäna vid sidoplankan. För att inte äventyra löpningen har jag därför dumt nog undvikit dem. Funderar nu om det kan bero på att jag hållit höften för långt ner mot golvet, ska prova och utvärdera. Tack för en bra blogg!!

    [Svara]

  • Svara Isabell 26 april, 2012 at 20:37

    Du är så himla grym Lofsan, älskar dina videobloggar! Tack för inpirationen!

    [Svara]

  • Svara Julia 27 april, 2012 at 11:10

    Jag väntar barn och är lite förvirrad vad gäller magträning under graviditeten… förstår jag dig rätt att du menar att den här övningen passar bra även för mig? Är det bara de raka magmusklerna man inte ska träna sedan de börjat dela sig?

    [Svara]

  • Lämna kommentar