Lofsan

Långpass runt Stockholm

Idag ska jag för första gången springa efter min långa förkylning. Det kommer att bli att väldigt långsamt och långt pass. Jag har mätt ut 30 kilometer men jag är inte främmande för att korta av om luftvägarna inte känns helt 100. Håll tummarna för mig i 3,5 timme framåt!
 


Smörgås och ägg till frukost innan. Suunto Ambit S2 runt handleden för att mäta sträcka och puls. Och reflexvästen på, även om det redan vid 0730 börjar ljusna här i stan.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara Rund är också en form! 6 februari, 2014 at 11:16

    Hoppas det kändes bra! 🙂

    [Svara]

  • Svara Anna 6 februari, 2014 at 14:30

    vilken fart per km är ett långsamt långpass?

    [Svara]

  • Svara Johanna AHlstedt 7 februari, 2014 at 08:46

    En fråga, när du springer så länge, har du inget med dig att dricka eller äta?
    Tack för en inspirerande blogg. Jag älskar att springa men har svårar för styrketräning men jobbar på det:)

    [Svara]

  • Svara Hanna 7 februari, 2014 at 20:43

    Hej,

    Har följt din blogg ett par år, sedan jag tränade ett mamma barn pass på SATS som du hade för första gången efter födseln av Baxter(jag var där efter mina andra födsel).

    Tycker om att springa och köra kompletterande träning i gym och crosstraining pass med mera.

    Har under det senaste 6-7 åren kört ett par 1 mils lopp per år. Men vill ta det ett steg till både längdmässigt och tidsmässigt. Målet under denna säsong är en halvmara och milen på/runt 45 min. Läser en del träningsbloggar och löpartidningar men svårt att hitta tips för mitt mål. Hur mycket tid per vecka tror du är rimligt. Vad är ditt tips på träningsupplägg? För att jag inte ska få ont i min knän när jag springer krävs det att jag ca 1 gång i veckan kör fokuserad styrketräning av knäna.

    Vet att du brukar vara lite restriktiv med enskilda svar men vore super tacksam om du vill ge någon form av feedback.

    [Svara]

  • Lämna kommentar