Lofsan

Långpass på gymmet

Nu är vi hemma i Stockholm igen, nattåget kom fram till centralen vid halv åtta i morse. Jag kände mig väldigt laddad för ett träningspass efter nästan 12 timmar i en tågkupé så direkt efter lite frukost hemma mötte jag upp min syster på gymmet. Barnen och Hans ville stanna hemma och bara ta det lugnt så jag har för första gången på länge obegränsad med tid på gymmet. Så här la jag upp mitt benpass kombinerat med konditionsträning:
 
 10 minuter promenad till gymmet.
 15 minuter promenad på bandet 6,5 km/h, 1 grad ökning av lutning varje hel minut.
 5 minuter promenad på bandet 6,0 km/h, 15 i lutning.
 
 3*10 knäböj uppvärmning 20-40 kg
 5*10 knäböj 40 kg med 20 utfall efter varje set. Framåt, bakåt, sidan, kombinerat framåt/sidan, kombinerat framåt/bakåt.
 5*5 knäböj 30 kg med 5 sekunder stopp i bottenläget
 5*10 goodmornings 20 kg
 
 5 minuter promenad på bandet 6,0 km/h lutning 15.
 15 minuter promenad på bandet 6,0-7,0 km/h, 1,0 sänkning av lutningen varje minut.
 10 minuter promenad hem.
 
 Nu ska vi till Hemköp och fylla på kylskåpet och skafferiet. I eftermiddag kanske vi går på bio eller nåt. Det vore mysigt!
 
 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Kommentarer

  • Svara Rund är också en form! 27 december, 2014 at 19:01

    Förstår känslan! Det kryper i benen när man suttit still så länge… 🙂
    God fortsättning!

    [Svara]

  • Svara Avslut 2014 och första 2015 | Lisa & livet från den ljusa sidan 2 januari, 2015 at 15:15

    […] ett toppenpass. Både jag och Henke hade brutal träningsvärk i benen i två dagar efteråt. Här är Lofsans pass med gå-intervaller i lutning och en massa knäböj mm. Toppen inte minst för […]

  • Lämna kommentar