Lofsan

Konditionsträna med pyramider och kettlebell

[videofyme id=”629097″ width=”480″ height=”270″]Om man vill konditionsträna utan att springa är denna typ av upplägg passande. 10 höga svingar med kettlebell och 5 burpees på varje vikt. Jag kör med 14, 16 och 18 kg. När du kört på den tyngsta går du neråt på vikterna igen.

Jag kommer att lägga upp två pyramider till och man kör två omgångar på varje pyramid med 2 min vila emellan. Svinga bara om du känner dig trygg med tekniken.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

9 Kommentarer

  • Svara Cecilia 22 september, 2012 at 09:23

    Ni är grymma. Dom bakom er ser väldigt impade ut också.

    [Svara]

  • Svara Petra - Jag & mitt liv, med barn, Lchf och träning 22 september, 2012 at 12:52

    Jag brukar lägga in lite svingar i mellan styrkeövningarna när jag tränar, just för att få upp flåset lite. Det här upplägget har jag inte provat någon gång, så det ska bli spännande!

    [Svara]

  • Svara Johanna B 22 september, 2012 at 14:52

    Skön övn, ser fram emot att köra den, gillar effektiviteten på killarna bakom:)

    [Svara]

  • Svara Ann-Sofie 22 september, 2012 at 16:05

    Superbra tips, tack! Toppen när det finns lite tid till träning. Ska testas!

    [Svara]

  • Svara MammanMia 22 september, 2012 at 18:13

    Åh vilket bra upplägg! Jag körde ett liknande upplägg i morse men med vanliga upphopp emellan istället för burpees. Dettta upplägg ska jag testa i morgonbitti 🙂
    (fnittrade oxå lite åt killarna i bakgrunden, de har liiite svårt att koncentrera sig *s*)

    [Svara]

  • Svara Sara 22 september, 2012 at 20:38

    Hej! Jag undrar om det finns andra övningar man kan köra istället för sving. Dels så finns det ingen kattlebels på vår gym, dels så har jag lite problem med ryggen. Tack för en underbar blogg!
    Kram

    [Svara]

  • Svara Eva 23 september, 2012 at 09:54

    Hej! Jag har egentligen två frågor. Jag är en 19 årig tjej som går en dansutbildning. Jag dansar då 3-5 timmar om dagen blandat med yoga och fys då vi springer och kör styrketräning( fys har vi två gånger i veckan). På helgerna är jag sugen på att träna mer kondition men jag har en känsla i bakhuvudet att jag måste ha vilodagar också. Så min första fråga är: måste man vila trots att man inte är trött?

    Jag tränar ju som sagt mycket och ganska mycket kondition. Jag springer fem kilometer utan problem. Trots det har jag en ganska hög vilopuls. 16•4 på morgonen och jag känner att jag stressar upp mig när jag tar pulsen så att den blir högre efter ett tag. Hur ska jag ta pulsen på ett bra sätt och hur kan pulsen vara så pass hög? Känns frustrerande. Tack på förhand.

    [Svara]

  • Svara Sandra 24 september, 2012 at 12:56

    Hej
    Hur länge ska man köra innan vilan?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    10 svingar och 5 burpees på varje vikt uppåt och sen direkt ner igen så 5 omgångar totalt.

    [Svara]

  • Lämna kommentar