Träning, Videobloggar

Komplett benpass – filmade övningar

Ni efterfrågar hela träningspass med övningar. Detta är ett benpass på den högre nivån, för dig som är van vid att träna. Övningarna rekommenderas inte för dig som är gravid eller är nyförlöst. Prova första gångerna med lägre vikt och öka efterhand hellre än att bränna ut dig första gången. Kör 3 omgångar på varje övning/kombination mellan 10 och 20 repetitioner. Gör aldrig avkall på tekniken, sänk hellre svårighetsgraden genom att ta bort vikter eller lägre höjder. Bålen ska vara 100% aktiverad genom hela passet. Eftersträva en stolt hållning hela tiden, sug aktivt in naveln utan att hålla in magen. Sänk axlarna.

 

[videofyme id=”649397″ width=”500″ height=”320″]

[videofyme id=”650326″ width=”500″ height=”320″]

[videofyme id=”651344″ width=”500″ height=”320″]

[videofyme id=”652942″ width=”500″ height=”320″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

9 Kommentarer

  • Svara Mia - mammaliv, träning och husplaner 22 oktober, 2012 at 08:53

    Det är toppen när du lägger upp hela pass så här, jättebra inspiration för den egna gymträningen. Ser jobbigt ut, måste prova. 🙂

    [Svara]

  • Svara Maria 22 oktober, 2012 at 09:53

    Hej Lofsan!! Har du tips på benträning när man har lite benhinneproblem. Har haft ont till och från sen i somras (aldrig någonsin tidigare haft problem med dem) och knappt vågat träna benen sen en tid tillbaka. Älskar ju annar step-up .. Testade spinning i lördags och fick ganska ont även då.
    Crosstraining går ganska bra, vid rodd kan jag känna av en del.
    Går just nu hos sjukgymnast för stötvågsbehandling så jag hoppas jag snart är bra.
    Saknar löpningen otroligt men antar att jag får vänta lite till med den.
    Utfall – är det dumt tror du ??
    Benböj ??
    🙂

    [Svara]

  • Svara Maria 22 oktober, 2012 at 17:25

    Fick syra och plötslig träningsvärk bara av att se på filmerna. 🙂 Tack för inspirationen !!

    [Svara]

  • Svara Johanna 22 oktober, 2012 at 21:48

    Åh, detta pass måste provas i veckan? Idag körde jag ditt pass som du videobloggade om för ett tag sen. Min lilla Axel låg och sov i barnvagnen medan jag körde ”idioten” på vägen vid vår lilla båthamn. Det var nog en och annan som tyckte jag var just en idiot, men jag tyckte det var toppen. Tack för alla härliga tips!

    [Svara]

  • Svara Lena 22 oktober, 2012 at 22:09

    Tack för att du delar med dig. Du är en aldrig sinande källa av inspiration!

    [Svara]

  • Svara Christel 25 oktober, 2012 at 19:55

    Hej!
    Menar du att man ska köra alla övningar ”på raken ” * 3 varv, eller en övning i taget tre gånger innan man går vidare till nästa övning/kombination.
    Tack för ett bra benpass 🙂

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Kör det som finns i ett filmklipp tre omgångar. Sen kör du det som är i nästa filmklipp tre omgångar. 🙂

    [Svara]

  • Svara Explosivt benpass « Life of Lisa – feat. Stella By Stardust & Miracle Max 18 november, 2012 at 22:06

    […] – Lofsans kompletta benpass här. Varje övning/superset som var på 10 repetitioner (per ben vid de övningarna), upprepades tre […]

  • Svara Ben | Alla kan träna 27 mars, 2013 at 10:12

    […] idag hade jag ett perfekt läge att köra ett benpass jag tänkt på länge, nämligen det här: Komplett benpass Perfekt eftersom jag är lite för rosslig för att springa, och eftersom jag hade en timme att […]

  • Lämna kommentar