Lofsan

Kökshäng och Pane Vino

Hans och jag har som vana att när ett av barnen är bortbjuden på utflykt med vänner eller familj så passar vi på att fixa något i hemmet. Någon gång har vi tömt källarförrådet, vi möblerade om barnrummen för några veckor sedan och så rensade vi bland viktiga papper en annan gång. Idag åkte Sixten och morfar med jeepen till Naturhistoriska riksmuseet och med bara ett barn hemma är det ju perfekt läge att rensa i köket. Vi tömde alla skåp och flyttade om tallrikar, skålar, gryn, flingor och kalaslådan likväl utflyktslådan. Det kommer säkert att ta några dagar innan vi vant oss och väljer rätt skåp men det är ju så skönt när det är ordning och reda i hyllorna!

Nästa projekt härhemma är ommålning av vardagsrummet där vi först ska riva en tapet som fanns när vi flyttade in och så ska vi sätta en fototapet på motsatt väg. Det kommer ta ett par dagar allt som allt så om någon vill ta barnen på en utflykt är det bara att hojta till! 😉

Jag har börjat springa några minuter åt gången igen nu efter flera månader med en ond fot. Jag har en bristning i en sena under foten men har inte alls känningar längre. Jag smyger på med längd och fart; idag 4 minuter växelvis jogg och löpning och det kändes så himla bra. Efter den korta svängen ut på Söder var jag förbi min sjukgymnast Louise för massage och rehab och sen mötte jag upp Hans och gräbsen för uteserveringshäng och middag på Pane Vino. Vi kramar ur det sista ur sommaren!


Baxter i ett nötskal. Deras stickade tröjor från Ralph Lauren har varit i garderoben under sommaren men äntligen är de perfekta i lite krispigt septemberväder.


En sen promenad hem över vårt älskade Söder.


Jag fick sovmorgon till 10 idag så barnen hade redan ätit frukost när jag kom upp. Hans hade gjort så fint med omelett, yoghurt med Axas nya müsli och juice med vår råsaftcentrifug (den är från Philips, ni som undrat och finns att köpa på Ica bl.a.) med ärtor, hallon, äpple, melon och lime. Jag hade med ipaden till bordet för att visa Hans ett så coolt blogginlägg med ”vältajmade bilder”, sånt tycker jag är så häftigt!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Kommentarer

  • Svara Lena 23 september, 2013 at 08:48

    Hej Lovisa! Vad kul det är att följa dina framgångar :-)!!
    En fråga: Jag följer ett träningsprogram med både kardiopass och styrkepass, enligt programmet är kardiopassen på ca 45 min lagda tidig morgon och styrkan efter middagen. Jag börjar mitt jobb 6 och slutar 15, när skulle kardiopasset vara lämpligt att få in då? Jag antar att det är förlagt på morgonen av någon förbränningsvinst och att kroppen är utvilad? men jag skulle inte klara att gå upp 0430 och träna 🙂 Jag lägger mig ca 22.
    Har du några tips på när passet skulle vara lika effektivt?

    Tack på förhand 🙂

    [Svara]

  • Svara Anna 23 september, 2013 at 14:56

    Ja en rejäl frukost är A o O

    [Svara]

  • Lämna kommentar