Lofsan

Kettlebellcardio

Kettlebells är ett väldigt allsidigt träningsredskap som går att ersätta både hantlar och skivstång med. Jag gillar både att styrketräna och konditionsträna med kettlebell. För att lära dig en säker och effektiv teknik om du vill lära dig svinga rekommenderar jag dig att du tar hjälp av en coach som är utbildad i redskapet. Min stora kettlebellinspiratör är Betty som driver gymmet B-Room i Växjö och jobbar som coach i Lofsangruppen. Hon är en champion med sina kettlebells!

Jag filmade ett så kallat kettlebells-cardioblock, ett block med extremt mycket puls men som kommer att utmana dina muskler minst lika mycket idag. Det är min kollega Johanna i Lofsangruppen som svingar, hon är precis som Betty staaaark! Vi hängde på låset till gymmet i morse och avslutade träningen med dessa övningar. Jag rekommenderar såna här utmanande block till dig som är van att träna med kettlebells, att svinga och har god kroppskontroll och styrka.

Ett helt block tar 17 minuter:

1 minut per övning och sida, vila 1 minut efter 5 minuter. Upprepa totalt 3 varv.

Detta är ett komplementsblock till styrketräning med förslagsvis överkroppsfokus, till exempel pressövningar i olika riktningar eller drag, till exempel rodd, chins, latsdrag och liknande.

Lycka till!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara Fru Minimalist 7 mars, 2015 at 16:21

    Vad säger du om kettlebellträning efter graviditet? Exempelvis svingar eller övningarna i filmen?

    [Svara]

  • Svara Jessica 7 mars, 2015 at 16:26

    grymt vilken kontroll!! Stark!

    [Svara]

  • Svara Mari 7 mars, 2015 at 17:40

    =) Riktigt kul med Kettlebells.

    [Svara]

  • Svara Karin 8 mars, 2015 at 08:16

    Stark hon ser ut! Mycket inspirerande!

    [Svara]

  • Lämna kommentar