Lofsan

Intervaller på roddmaskin

Idag kör vi sista racet på vår lanseringsturné för Limited Edition, min klädkollektion tillsammans med Röhnisch. Förutom ett frukostevent för 55 tjejer i Röhnisch butik så har vi en stor fest ikväll. Däremellan har jag några PT-klienter inbokade och så ska jag träna ett högintensivt konditionspass på gymmet.
 
 Här är förslag på hur jag och mina klienter jobbar med intervallträning utan att springa:
 
 1000 meter roddmaskin
 10 thrusters (knäböj och axelpress med skivstång i samma rörelse)
 900 meter roddmaskin
 9 thrusters
 Osv ner till
 100 meter roddmaskin
 1 thruster
 
 4*400 meter gång i backe med 10 Burpees mellan varje omgång
 
 8*20 sekunder roddmaskin med 10 sekunders vila
 
 Jag älskar såna här pass eftersom de är effektiva för konditionen, lätt att variera och sjukt jobbiga. 🙂
 
 Så nu vet ni vad jag håller på med idag!
 
 

 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

7 Kommentarer

  • Svara Diana D 1 april, 2015 at 13:21

    Vilka fina kläder! cool design på kläderna.

    [Svara]

  • Svara Jessica Sundberg 1 april, 2015 at 13:39

    Inlägg om din nya kollektion kommer på min blogg ikväll 🙂 Kram och tack för all inspiration!

    [Svara]

  • Svara Madeleine 1 april, 2015 at 19:19

    Hej! Jag har börjat träna inför mitt första lopp, vårruset i slutet av maj och hittade precis till din blogg, jättebra verkligen och jag blir superpeppad! 🙂 Det skulle vara jätteuppskattat om du har möjlighet att svara på en liten fråga jag har. Hur ofta “kan/bör” man löpa i veckan om man är nybörjare? Jag har ok grundkondis och kör en del pass och spinning etc men inte ren löpning. Vill inte riskera att bli skadad eller så men vill ändå komma igång ordentligt undrar vad som är ok? Just nu är min plan 2ggr i veckan, en gång distans ca 5km och ett intervallpass (30 min exklusive upp&nedvarvning), hoppas du har möjlighet att svara 🙂 Kepp up the good work! /M

    [Svara]

  • Svara Mia 1 april, 2015 at 19:45

    Ny här, måste kolla runt! : )

    [Svara]

  • Svara Charlotta 1 april, 2015 at 22:01

    Hur mycket brukar du ha på stången när du kör thrusters i samband med intervallträning? (vi är lika långa och väger ungefär lika, även om du har dubbelt så mycket muskler…) (men det ger mig en hint om vikten iallafall).

    [Svara]

  • Svara Eva 3 april, 2015 at 00:55

    Jag har börjat träna enligt ett av programmen i löpning för kvinnor. Men jag har en fråga om intervallträningen. Det står där att man ska låta pulsen gå ner i vilan. Men hur mycket? Nu när jag startade (efter uppvärmning och 2 min vila) hade jag en puls på ca 120. När jag körde på steg pulsen till 165 (för lågt, ska köra hårdare nästa gång) och i vilan sjönk pulsen till 145. Men om jag får upp pulsen kring max (ca 180), hur låg bör den då bli i vilan? Vore mycket tacksam för svar!

    [Svara]

  • Svara Rörelseglädje | erdoderdo 3 april, 2015 at 03:19

    […] körde Lovisa och jag ett monsterpass som jag aldrig skulle ha gått och kört […]

  • Lämna kommentar