Lofsan

I go You go

 
 Ett roligt träningsupplägg som jag ofta kör tillsammans med Hans eller min syster Agnes är I go You go. Det är ett upplägg där man turas om att träna och vila. Ett vanligt upplägg vi har då är att vi först väljer tema, till exempel överkroppsstyrka. Sen väljer vi övningar, 6-12 stycken. Utifrån vilka övningar det blir väljer vi sedan hur många repetitioner en övning ska genomföras, och hur många omgångar.
 
 Idag körde min kompis Hannah och jag I go You go vid Eriksdalsbadets utegym på Södermalm. Vi la upp passet enligt följande:
 
 Tema: Styrka överkropp
 Övningar samt repetitioner:
 
 Omvänd (hängande) rodd 20 st
 Militärpress/Axelpress 10 st
 Latsdrag maxantal man orkar
 Situps på sned ställning så att det liknande brutalbänk maxantal man orkar
 Dips mot bänk
 Hängande benlyft
 
 Vi körde totalt 3 omgångar varannan person på varje övning innan vi bytte övning. Den ena personen vilar medan andra jobbar.
 
 Det är ett enkelt sätt att komponera ett träningspass med högt driv i, bra kvalitet på övningarna och motivationen hålls hög genom hela passet.
 
 Detta går så klart att justera och tillämpa på massa olika teman och övningar, allt beror på vilken person man är och vad syftet är med passet.
 
 Prova gärna och berätta hur det gick!
 
 
 


Veckans läsarfråga: hur hög stubbe står jag på för att Hannah ska se kortare ut än vad jag är?

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Kommentarer

  • Svara Jennysen 12 juni, 2015 at 01:33

    40-50 cm skulle jag tro! 😛

    [Svara]

  • Svara Anna - Trend o träning 13 juni, 2015 at 03:07

    Låter jätteroligt! Jag ser fram emot att träna med min egen syster utomhus i sommar, men det är fortfarande så mycket jag inte kan göra efter magoperationen. Inte syster heller som nyligen fått barn, så vi är jämna 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar