Lofsan, Träning

Hur knyter man löparskor?

Jag fortsätter min invänjningsperiod i mina Merrell Barefoot Lithe Glove. Idag körde jag 10 min jogging och 10 min intervaller 40 sek*10 från 15km/h upp till 19km/h. Förra passet fick jag världens träningsvärk i mage och vader efteråt, vi får se hur det känns imorgon.

Många som upplever att löparskor glappar i hälen eller att skon går sönder på insidan av hälkappan bör prova att använda det yttre hålet på skon. Trä igenom hålet bredvid direkt, korsa över foten och trä sedan igenom snöret mellan de två täta hålen. Då självspänner snöret sig själv när man drar åt. För mig blir det en stor skillnad!


Resten av dagen förutom PT-kunder och förskolehämtning/lämning innebär en fika med en vän och ett jobbmöte nere på Hötorget. Är lite trött i ögat även efter träningen men ska försöka gå och lägga mig före 23 ikväll. Jag har svårt att hinna somna före midnatt och det blir för lite sömn när jag går upp och fixar grejer till barnen under natten.

När går ni och lägger?

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Ana 19 oktober, 2011 at 13:15

    Hej! Vill bara tala om att du ger mig enormt mycket inspiration, jag klarar mig inte utan din blogg nu! Jag är här inne minst en gång per dag! Jag gillar dig skarp och kommer att fortsätta hämta inspiration från dina inlägg! Jag leder själv pass inom F&S två dagar i veckan, och då blir det skivstång/intervall! Tack än en gång för din energi!!!

    Vänligen Ana

    [Svara]

  • Svara Jennie 19 oktober, 2011 at 13:45

    Å vilket bra tips!
    Synd bara att mina nya Salomon-walkingskor inte har sån snörning… Jag får alltid skavsår bak på ena hälen och skaver/nöter bort på hälkappan.
    Salomon-skorna kunde jag gå med 2km sen stod jag inte ut längre, men nu med väldigt omplåstrad fot så ska jag (fanimej) gå in dem 🙂 Klarade 8km utan minsta känning igår. Skorna är ju helt underbara, och mina gamla walkingskor, underbara Rykä, är snart helt utslitna.

    Jag är väldigt trött av mig, hoppar nog i säng senast 22, för att sedan kliva upp runt 6. Å nån gång på natten om den pyttelille vaknar och är hungrig 🙂

    [Svara]

  • Svara Föräldrafitness 19 oktober, 2011 at 13:48

    Bra tips!

    känns som jag alltid ligger efter med sömnen, tur att träningen ger energi!

    [Svara]

  • Svara Emelie 19 oktober, 2011 at 16:14

    Hej! Mitt namn är Emelie. det är så att jag ska gifta mig i sommar. Jag hittade en bild i din blogg ifrån ditt bröllop. Den frisyern du hade där tyckte jag var oerhört fin och tänkte höra om det finns något arkiv där man läsa mer om ditt bröllop? kramar Emelie

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Tack!! Googla Lofsan bröllop så finns det några inlägg om det.

    [Svara]

  • Svara M.H 19 oktober, 2011 at 22:09

    Hej ! hehe fler än jag som har svårt att somna i tid 😉 känns som dygnets timmar inte räcker till tänkte sova 22.00 idag men här sitter jag,sen blir det lite väl många”jag ska bara” sen är kl 23.45…suck.
    / Martina

    [Svara]

  • Svara V.I.C.K.I.S. 14 november, 2011 at 23:54

    Åh vilket bra tips om knytning, så bra att jag måste skriva om det i min blogg 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar