Lofsan

Hur äter jag?

Jag får många frågor, särskilt från nya bloggläsare om hur jag äter. Det är säkert en jättespännande fråga men jag är ledsen att behöva ge ett inte lika spännande svar.
 
 Jag äter helt vanlig mat. Jag äter mycket vegetariskt, mer än hälften av mina luncher och middagar under en vecka är vegetariska. Jag äter både fett och kolhydrater men jag är noga med att tajma så att kroppen kan använda energin på bästa sätt. Jag räknar inte kalorier men jag vet nästan exakt vad det jag äter innehåller, det är en del av mitt jobb att kunna sånt. Jag äter ofta lite mer i sociala sammanhang och äter sällan helt ensam. Jag äter sällan för att jag är uttråkad, ledsen eller glad utan för att jag är hungrig och vet att min kropp och hjärna behöver energi för att orka.
 
 Jag väljer alltid fisk om det finns som alternativ på restaurangmenyn. Jag köper alltid ekologiskt om det finns. Jag har halva tallriken fylld med sånt som är grönt.
 
 Helt vanligt. I min värld.
 
 Jag äter extremt sällan McDonalds och annan snabbmat. Jag äter cirka ett hekto godis en gång i veckan på lördagar, lite popcorn eller chips på fredagen. Jag dricker sällan kalorier; bara smoothie och någon gång i bland juice.
 
 Jag äter som jag vill. Och det har varken att göra med gluten, laktos eller mejeriprodukter. Bara helt vanlig mat.
 
 


Inte helt vanlig mat; 3-rättersmiddag på påskdagen på Hotell Torekov!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

13 Kommentarer

  • Svara Rund är också en form! 22 april, 2014 at 18:55

    Helt ”vanlig” mat är det bästa! Inte hålla på att krångla och dieta sig… Du är en bra förebild! 🙂

    Kram M

    [Svara]

  • Svara PIAZZAN 22 april, 2014 at 19:22

    Det där tror jag med på …:) ..fast själv saknas motionen just nu så tänkte inspireras av dig och din blogg nu :)/ Pernilla

    [Svara]

  • Svara pilla 22 april, 2014 at 20:17

    Tror också på vanlig mat och äta det man är sugen på i måttliga mängder men på regelbundna tider.

    [Svara]

  • Svara Lina 22 april, 2014 at 20:54

    Härligt 🙂 Hoppas allt e bra m er, killarna har blivit så stora, spännande vad det är för event, ha en mysig kväll, kram krma

    [Svara]

  • Svara Ereeka 22 april, 2014 at 21:07

    Det som är helt vanligt i din värld borde vara helt vanligt i allas värld. 🙂

    [Svara]

  • Svara SpringSara 23 april, 2014 at 10:36

    åh, löjrom!

    [Svara]

    Hans Reply:

    DET är ett exempel på ”vanlig mat” 🙂

    [Svara]

    SpringSara Reply:

    Only the best for the best! 🙂 Kom just på att vi har en burk i frysen som nog måste ätas upp snart.

    [Svara]

  • Svara Charlotte 23 april, 2014 at 12:48

    Vanlig mat är det bästa- och det enda som känns hållbart i längden!

    [Svara]

  • Svara Anna-Lena 23 april, 2014 at 14:02

    Hej! Jag äter också mycket vegetariskt, vanlig mat och tränar 5-6 gånger per vecka,men lyckas ändå inte gå ner i vikt. Jag vill bli av med tio kilo iaf…
    Äter inte heller godis (utom nu vid påsk, då blev det lite ) men annars tycker jag att jag har provat ALLT ! Nu har jag börjat fundera varför händer inget, jag undrar om jag kan ha förstört ämnesomsättningen…hade anorexi och ortorexi i tonåren. Kan det vara orsak och hur gör man för att komma till rätta? Är ju bra från det nu, men kilona sitter fast! Har låg ämnesomsättning och äter medicin för det….

    [Svara]

  • Svara Alex 23 april, 2014 at 15:55

    ”Jag äter både fett och kolhydrater men jag är noga med att tajma så att kroppen kan använda energin på bästa sätt.”

    Dett är något jag tycker är intressant och skull vilja läsa/lära mig mer om. Har du lästips på tillförlitliga källor eller kan du tänka dig att skriva mer om detta?

    [Svara]

  • Svara Hannah 23 april, 2014 at 16:32

    Kanonbra inlägg! Vad bra att det finns sunda bloggare som du. Tack för att du delar med dig!

    [Svara]

  • Svara Linda 24 april, 2014 at 08:19

    Hej! Peppande blogg! Började följa dig för bara några veckor sen:) jag älskar löpning och har sprungit i ca 5 år nu. Vart med på tjejmilen och andra milen lopp. Har nu iår anmält mig till en halvmaran och ska nu nästa söndag springa wings for life world run! Vilket ska bli sjukt kul!! Men nu till min fråga, börjar redan nu blir nervös för att det loppet kan sluta på ca 2 mil för mig. Vad är ditt bästa tips för träningen nu veckan innan?? Har denna veckan redan sprungit några intervallpass blandat med halv långa joggingpass. Vore tacksam för svar! Kram

    [Svara]

  • Lämna kommentar